Sharing Days: Bezoek de schatkamer van de wetenschap

tot
Bijzondere collectie van de Universiteitsbibliotheek - foto Bart Jaski

Bezoek de Universiteitsbibliotheek

Stilte, stof en juffrouwen met knotjes. Is dit ook het beeld wat bij jou opkomt bij het woord bibliotheek? Wij zorgen ervoor dat je dat idee voorgoed laat varen.

Aan het begin van je bezoek aan de Universiteitsbibliotheek Utrecht Science Park, het iconische gebouw van architect Wiel Arets, word je bijgepraat over de visie en rol van de bibliotheek in deze huidige (digitale) tijd.  Dan volgt een rondleiding door het gebouw en krijg je een kijkje in de depots. Een demonstratie van onze state-of-the-art scanners hoort daar natuurlijk ook bij. De rondleiding wordt afgesloten met een bezoek aan de Kaartenzaal waar enkele schatten uit de rijke collectie voor bezichtiging klaarliggen. Een conservator is aanwezig voor toelichting.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Locatie
Universiteitsbibliotheek Utrecht Science Park, Heidelberglaan 3, 3584 CS Utrecht