Gelderland | Online alumni-evenement met prof. dr. Joop Schippers

tot
Joop Schippers

Vanwege de coronamaatregelen kan er momenteel geen Utrechtlezing worden georganiseerd door het regionetwerk van alumni in Gelderland. In plaats daarvan organiseren zij een online evenement voor alumni.

Deze avond spreekt prof. dr. Joop Schippers over de toekomst en flexibilisering van de arbeidsmarkt Er zal ruim gelegenheid zijn voor het stellen van vragen.

De arbeidsmarkt van de toekomst

Huidige generaties Nederlandse jongeren hebben een bevoorrechte positie en leven in grote welvaart. Dat geldt zowel ten opzichte van hun generatiegenoten in andere landen als ten opzichte van vorige generaties. Desondanks is hun toekomstperspectief op de arbeidsmarkt niet bij voorbaat rooskleurig, iets wat ook tijdens de huidige coronacrisis aan het licht komt. Deze lezing gaat in op enkele van de belangrijkste uitdagingen voor toekomstige generaties werkenden.

Er zal ruim gelegenheid zijn voor het stellen van vragen.

Spreker

Prof. dr. Joop Schippers is sinds 1978 verbonden aan de Universiteit Utrecht. Zijn onderzoek richt zich op uiteenlopende aspecten van de arbeidsmarkt. De laatste jaren staat vooral onderzoek naar de arbeidsmarktpositie van oudere werknemers centraal. Daarnaast zet hij de lange onderzoekstraditie van de Universiteit Utrecht voort op het terrein van het onderzoek naar genderverschillen op de arbeidsmarkt.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Online (link volgt na aanmelding)
Entree
Aanmelden

De reguliere aanmelding is gesloten. Wilt u alsnog deelnemen? Stuur ons dan een mail.