Filmavond 'Sprekende stenen' met Straatpoëziewandeling

tot

Wie door Utrecht loopt, kan zomaar op poëzie stuiten. Van korte spreuken verstopt in stoeptegels tot hele muurgedichten. Documentairemaker Suzanne van Leendert maakte met hulp van UU-docent Kila van der Starre en studenten Nederlands de documentaire ‘Sprekende Stenen’ over die Utrechtse straatpoëzie. De film is op vrijdag 24 mei te zien in de Faculty Club. Na de vertoning volgt een Q&A-sessie met Suzanne van Leendert en het team van Straatpoëzie.

Straatpoëziewandeling door Utrecht
Voorafgaand kun je deelnemen aan een straatpoëziewandeling. Wist je dat er in Utrecht meer dan 200 straatgedichten te vinden zijn? Ga mee met een straatpoëziewandeling en leer ‘ons stadsie’ kennen zoals je haar nooit eerder zag. De tour wordt gegeven door studenten Nederlands van de UU die je graag meer vertellen over de gedichten waar we langskomen.

17.30-18.30 uur: Straatpoëziewandeling door studenten Nederlands (optioneel)
18.30-20.00 uur: Gezamenlijke maaltijd (Huiskamer)
20.00-20.45 uur: Filmvertoning (Kanunnikenzaal)
20.45-21.15 Q&A (Kanunnikenzaal)

De kosten voor deze avond bedragen EUR 37,50 per persoon (wandeling, daghap, drankjes, film inbegrepen). En uiteraard is het ook mogelijk om alleen de film (kosteloos) te bekijken.

De filmavond is toegankelijk voor alumni en medewerkers van de UU en hun introducés.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Aanmelden

Meld je aan voor de Filmavond 'Sprekende Stenen' van de Faculty Club via het aanmeldformulier.