Noodfonds voor studenten in acute nood

student in bibliotheek

Wil je iets doen voor studenten in nood? Het Utrechts Universiteitsfonds zet haar Noodfonds in voor studenten die getroffen zijn door ziekte, politieke situatie in het thuisland, oorlog, persoonlijke omstandigheden of gewoon door heel veel pech. Daardoor kunnen zij in acute financiële problemen komen waardoor ze niet meer in hun levensonderhoud kunnen voorzien. De universiteit helpt en steunt hen waar mogelijk, met een bescheiden bijdrage waarmee in de eerste acute financiële nood voorzien kan worden. De hulp van onze academische gemeenschap hebben we daarbij hard nodig. Doneren aan het Noodfonds kan via deze pagina.

Academische gemeenschap is solidair

Deze studenten maken deel uit van onze academische gemeenschap en mogen niet de dupe worden van onvoorziene omstandigheden. Vele studenten, alumni en vrienden van onze universiteit droegen al bij, honderden donaties kwamen al binnen. “Juist nu is wetenschap en onafhankelijk denken zo belangrijk.”, schrijft een van hen. Een ander: “Om studenten in deze moelijke tijden te steunen.” Help ook mee en doneer.

Het Utrechts Universiteitsfonds

Stichting Utrechts Universiteitsfonds, opgericht door alumni, werft en beheert filantropische giften voor de universiteit, onderzoek en onderwijs. Meer informatie uu.nl/doneren.

Doneer aan het noodfonds

Hieronder vind je antwoorden op vragen rond het Noodfonds.