Filter op:
Werkgeheugen in de klas
Je leert aan de hand van wetenschappelijke inzichten hoe je instructieaanpassingen kunt inzetten om het werkgeheugen van leerlingen te ondersteunen.
MSc Epidemiology Post Graduate Online
This globally oriented program focuses on competencies that you need as an epidemiologist: it offers plenty of attention for research but not just as a researcher - it also enables you to judge research and implement results from research.
Kleinschalig onderzoek in de school
In deze cursus ga je als leraar een kleinschalig onderzoek in jouw school opzetten en uitvoeren en je betrekt daar je collega’s bij. Dit onderzoek is praktijkgericht en onderwijskundig/pedagogisch van aard.
Burgerschap en educatie
De cursus richt zich op het integreren van burgerschapsvorming in het onderwijs, waarbij aan de ene kant zowel de theoretische achtergronden als de praktische toepassing in de klas aan de orde komen en aan de andere kant en zowel inhoud als didactiek van het vak.
Data in de school
In deze cursus doorloop je de cyclus van datageïnformeerd werken: vraagstelling, data verzamelen en analyseren, interpreteren, vervolgstappen bepalen.
Toekomstbehendig ontwikkelen als leraar
Het beroep van leraar is veeleisend. Leraar zijn en blijven betekent dat je niet alleen mee kunt bewegen met veranderingen in het onderwijs, maar ook ‘toekomstbehendig’ verbeteringen agendeert en organiseert.
Begeleiden en beoordelen van profielwerkstukken
In deze cursus van vier dagdelen leer je hoe je leerlingen begeleidt bij hun onderzoeksproces, hoe je effectief feedback geeft en motiveert en hoe je voor een eerlijke beoordeling zorgt.
Docentprofessionalisering Extern Onderwijs
Dierenartsen in de extramurale onderwijspraktijk leren hoe ze co-assistenten moeten begeleiden bij hen op locatie (op het gebied van didactiek, het bieden van een veilige leeromgeving en het beoordelen op de werkplek)
Masterclass Grip op Platformwerk
In het streven naar een duurzame platformeconomie wordt gezocht naar alternatieve organisatievormen voor platforms, zoals coöperaties en sociaal ondernemerschap, maar ook om passend beleid en handhaving. Deze masterclass verbindt de inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en ervaringen met de platformeconomie van deelnemers.
Leiderschap in het publieke domein
Geaccrediteerde executive master voor ervaren professionals in het publieke domein. De opleiding leidt op tot een academische titel en leert je een meervoudig perspectief op leiderschap hanteren in de eigen praktijk.
Leiderschap in Cultuur Lage Landen (LinC Lage Landen)
Leiderschap in Cultuur Lage Landen is een eenjarig programma voor en door leiders in de culturele sector in Vlaanderen en Nederland. Culturele leiders krijgen de mogelijkheid hun leiderschap, visie en innovatief vermogen verder te ontwikkelen.
Van liberalisme tot populisme: inzicht in het hedendaagse ideologische landschap
Duik in vijf bijeenkomsten in de aard en herkomst van recente en klassieke politieke ideologieën.
De kunst van het vragen: mythes en mogelijkheden van het mecenaat
In vier prikkelende workshops verken je de mythes en mogelijkheden van het mecenaat en wat je kunt doen om je positie als vrager te verstevigen.
Kijken met een andere bril naar D&I-beleid
Deze masterclass leert HR-professionals en D&I-officers op een systematische en evidence-based manier naar hun beleid te kijken.
Digitale geletterdheid
Docenten in het voortgezet onderwijs leren om digitale geletterdheid (ICT-basisvaardigheden, informatievaardigheden, mediawijsheid en Computational thinking) te integreren in hun dagelijkse lespraktijk.
Diversiteitssensitief lesgeven in de praktijk
In de cursus werk je aan een eigen onderwijsdilemma in relatie tot (culturele) diversiteit. Je voert een klein actiegericht onderzoek uit naar dit dilemma. Je gebruikt hierbij o.a. input van peers en begeleiders.
Leergang Didactiek onderwijs voor professionals
Deze leergang ondersteunt docenten bij de (door)ontwikkeling van onderwijs voor professionals, met veel ruimte voor eigen leerdoelen, uitwisseling van ervaringen met collega’s en toepassing van het geleerde op de eigen onderwijspraktijk.
De leergang bevat drie gezamenlijke sessies, met daarnaast individuele coaching, intervisie en onderlinge uitwisseling.
Leiderschap in Cultuur (LinC)
Leiderschap in Cultuur (LinC) is een programma voor en door leiders in de culturele sector. Culturele leiders krijgen de mogelijkheid hun leiderschap, visie en innovatief vermogen verder te ontwikkelen. Leidinggevenden, ondernemers en cultuurmakers buigen zich in LinC over ontwikkelingen en trends, samenwerking, nieuwe businessmodellen en persoonlijk leiderschap.
Organisatie, cultuur en management
In dit masterprogramma krijg je inzicht in machts- en culturele processen in dienstverlenende organisaties die functioneren in een veranderende omgeving.
Leiderschap in Cultuur Zakelijk (LinC Z)
LinC Z is hét programma voor zakelijk leiders binnen de culturele sector, die zich willen professionaliseren op het thema leiderschap. Een groot gedeelte van het programma wordt specifiek afgestemd op de behoeften van de groep deelnemers.
Leiderschap in Cultuur Zeeland en Brabant (LinC ZeeBra)
LinC ZeeBra is een eenjarig leerprogramma voor professionals uit de culturele sector, die werkzaam zijn binnen de provincies Zeeland en Noord-Brabant en willen groeien in hun leiderschap.
Biomedical Research Lab
This interdisciplinary lab course gives you a realistic insight into the life of a biomedical researcher.
Internationale energiepolitiek
Eéndaagse workshop o.l.v. Marloes Beers en Christianne Smit over de turbulentie op de internationale energiemarkt en mogelijke scenario’s voor de komende jaren.
Introduction to Statistics
Our Introduction to Statistics course will provide you with a basic understanding of statistics. Geared towards people studying and working in the health domain, the course will enable you to interpret research data, and to explain and use different types of variables.
Data Science: Multiple Imputation in Practice (Hybrid)
This four-day hybrid course by the MICE developers teaches you the basics in solving your own missing data problems appropriately.