Migraine en spanningshoofdpijn bij kinderen

Drs. E.H. Fietjé, F. Çay, M.Y. Adluni, S. Skobic
December 2008, 27 blz.
PUG/08-9, ISBN 978-90-74772-86-0
Download publicatie

N.B.
Deze publicatie is uitgebracht bij de voormalige Wetenschapswinkel Geneesmiddelen. Mogelijk is de inhoud van de publicatie niet meer up-to-date.

Over deze brochure

Maar weinig mensen weten dat migraine en spanningshoofdpijn ook bij baby's en kinderen kunnen voorkomen. Kinderen vinden het vaak moeilijk hun klachten te omschrijven. Daarnaast hebben kinderen vaak andere migraineklachten dan volwassenen. Hierdoor is het voor ouders en artsen lastig migraine en spanningshoofdpijn te herkennen. Dit is erg vervelend, omdat hoofdpijn veel invloed heeft op het dagelijks leven van deze kinderen. Bijvoorbeeld op de schoolprestaties en bij het sporten of buitenspelen.

Deze brochure gaat over de behandeling van migraine en spanningshoofdpijn bij kinderen jonger dan 16 jaar. Het is geschreven voor volwassenen die te maken hebben met deze kinderen. Bijvoorbeeld ouders of leraren van kinderen die migraine of spanningshoofdpijn hebben.