Crossing Borders: Languages and Cultures in Contrast

Heb jij altijd al meer willen weten over talen en culturen dan dat je met één bachelorstudie kunt doen? Dan is de unieke Utrechtse studietrack 'Crossing Borders' een goede match voor jou! (Te combineren met de opleidingen Duitse, Franse, Italiaanse, Nederlandse en Spaanse taal en cultuur.)

Over de grens

Bekijk de video voor een overzicht van de track + een Q&A

Binnen de track trek je samen op met de studenten van je eigen BA-programma, maar je neemt ook deel aan vier Engelstalige onderzoeksgerichte seminars met studenten van andere opleidingen. Samen met hen zet je je taal- en cultuurspecifieke expertise in om taal- en cultuurvergelijkend onderzoek te doen.

Praktische zaken

Om de Crossing Borders-track te volgen volstaat het in eerste instantie om je in te schrijven voor de BA-opleiding van jouw keuze. Registratie voor de track volgt in de loop van het eerste jaar. De speciale seminars vinden plaats in jaar 2.

De track is zo opgezet dat je een volwaardige taal- en cultuurspecifieke opleiding volgt maar daarbovenop ook vergelijkend aan de slag gaat. Je kwalificeert je sowieso voor dezelfde MA-programma’s en je kan uiteraard ook nog steeds naar het buitenland.

Crossing borders’ bouwt voort op de taal- en cultuurspecifieke expertise van onze studenten en verdiept deze in brede vergelijkende onderzoekseminars met hén in the lead.

Prof. Henriëtte de Swart
Coördinator ‘Crossing Borders’

De vakken

In het onderstaande overzicht hebben we de vier onderzoeksgerichte seminars opgenomen die speciaal ontworpen zijn voor deze track. Deze voeren je langs de vertaalwetenschap, interculturele communicatie, taal-, literatuur- en cultuurwetenschappen. Studenten van de deelnemende BA-opleidingen kunnen deze vakken ook als electives volgen.

Studenten in raamkozijn D25
Foto: Tim Vermeire