Heeft u hulp nodig met het openen van een e-book? E-books hebben heel uiteenlopende voorwaarden. Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen hierover.

Contact

Mocht u toch tegen een probleem oplopen, neem dan direct contact met ons op via bibliotheek@uu.nl of bel naar 030-2536115.

Er is een e-book verdwenen uit de catalogus. Hoe kan ik het opnieuw lezen?

Het e-book was tijdelijk beschikbaar, en nog niet door ons gekocht. Als u het nodig heeft voor uw studie, onderwijs of onderzoek dien dan een bestelverzoek in. Vermeld dat het e-book eerder wel via de catalogus beschikbaar was.

Wat betekent de melding: 'this e-book is not in our permanent collection (yet)'?

Dit betekent dat het e-book (nog) niet is gekocht door de bibliotheek en alleen tijdelijk beschikbaar is. Bij sommige platformen moet u zich eenmalig registreren voor u het e-book kunt downloaden. Hoe lang het e-book toegankelijk is, verschilt per uitgever. Wilt u weten hoe lang het e-book nog beschikbaar blijft? Mail of bel ons dan met vermelding van titel en auteur van het boek. U kunt ook een bestelverzoek doen, zodat het boek misschien gekocht wordt.

Ebook Library: This ebook is not in our permanent collection (yet). If you need to access it in the future, please contact us now at: mailto:library@uu.nl.

Wat zijn de voorwaarden rond downloaden & printen?

Voorwaarden voor downloaden en printen van e-books verschillen per uitgever of aanbieder. Vaak mag u hetzelfde boek nog eens downloaden, dus probeer het opnieuw als uw downloadtermijn verloopt. Hoeveel u mag printen, is per e-book verschillend. Lukt iets niet? Neem contact met ons op.

Voor docenten: E-book nodig in onderwijs?

Bestelt u een e-book voor onderwijs, dan zijn er verschillende opties voor gebruik. Neem contact op met uw vakspecialist voor advies.