Drs. Peter van der Meer
p.o.vandermeer@uu.nl
Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:19


Profile

The main focus of Peter O. van der Meer is on teaching about entrepreneurship and marketing. 

Involved in the following study programme(s)
Scientific expertise
entrepreneurship; entrepreneurial marketing; marketing

teaching marketing in Indonesia (STIE Perbanas)
Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:19
Key publications

van der Meer, Peter (2014). Ondernemerschap in hoofdlijnen: een integrale plan-aanpak. (220 p.). Groningen: Noordhoff Uitgevers, third edition.

All publications
  2014 - Books
van der Meer, Peter (2014). Ondernemerschap in hoofdlijnen: een integrale plan-aanpak. (220 p.). Groningen: Noordhoff Uitgevers, third edition.
  2012 - Articles
Farrington, S.M., Venter, D.J.L., Schrage, C.R. & van der Meer, P.O. (2012). Entrepreneurial Attributes of Undergraduate Students: A Three Country Comparison Revisited. South African Journal of Economic and Management Sciences, 15 (4), (pp. 333-351) (19 p.).
  2012 - Book parts / chapters
van der Meer, P.O. (2012). Het Ondernemingsplan. In R. van Hagen & I. Onrust (Eds.), Communicatie Compleet, Voor Commercieel Economen (pp. 279-290) (12 p.). Groningen: Noordhoff Uitgevers.
  2010 - Books
van der Meer, P.O. (2010). Ondernemerschap in Hoofdlijnen, een integrale plan-aanpak. (195 p.). Groningen/ Houten: Noordhoff Uitgevers.
  2008 - Book parts / chapters
van der Meer, P.O. (2008). Van Goed naar Goud: een zoektocht naar succsfactoren van Nederlandse ondernemingen over de periode 1997 – 2005. In K. Koendjbiharie & J.P. Simons (Eds.), Grip op Ondernemen: Van Goed naar Goud (pp. 8-18) (11 p.). Den Haag: Millian.
  2007 - Articles
van der Meer, P.O. & Matser, I.A. (2007). Externe trends: Kansen of Bedreigingen. Podosopia, (pp. 20-21) (2 p.).
  2007 - Book parts / chapters
van der Meer, P.O. & Jager, E. (2007). Van Goed naar Goud: een zoektocht naar succsfactoren van Nederlandse onderne-mingen over de periode 1997 – 2005. In Eiffel (Eds.), Grip op Ondernemen: Van Goed naar Goud (pp. 27-50) (24 p.). Arnhem: Eiffel.
  2005 - Books
van der Meer, P.O. (2005). Ondernemerschap in hoofdlijnen. Een integrale aanpak. (187 p.). Groningen: Wolters-Noordhoff.
  2004 - Articles
van der Meer, P.O. & Matser, I.A. (2004). Ondernemerschap in het Onderwijs: Leerlingen Moeten Leren Vissen. Tijdschrift voor het Economisch Onderwijs, (pp. 137-139) (3 p.).
^ top
Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:20

The research I am currently involved in relates to SMEs and their use of (digital) marketing strategies and tools.

Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:20

Entrepreneur (BMW30705)

Essentials of Business and Entrepreneurship (EC2EBE)

Marketing (ECB2MKT)

Venture Marketing (EC2VM)

Internship Entrepreneurship and Innovation (ECB2IEI)

coördinator minor Entrepreneurship

Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:20
Additional functions and activities

Entraidu Business Education: a business (on the side) to host additional activities, i.e. developing educational materials for third parties (Edumundo, Noordhoff Uitgevers) and other related projects to teach (non-academic) business related content (MarketingStudentOnline).

Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:20
Full name
Drs. P.O. van der Meer Contact details
Adam Smith Hall

Kriekenpitplein 21-22
3584 EC  UTRECHT
The Netherlands


Postal address
P.O. Box 80125
3508 TC    UTRECHT
The Netherlands
Gegenereerd op 2018-08-22 02:27:20
Last updated 02.11.2017