Dr. Casper Hulshof

Lecturer
Social and Behavioural Sciences
c.hulshof@uu.nl
  • Hulshof, C. D., & de Jong, T. (2006). Using just-in-time information to support discovery learning about geometrical optics in a computer-based simulation. Interactive Learning Environments, 14(1), 79-94.
  • Hulshof, C. D. (2005). Log File Analysis. In Encyclopedia of Social Measurement (Vol. 2, pp. 577-583): Elsevier Inc.

Publications

2019

Professional publications

Slof, B., van Zwieten, J., Hagemeijer, R. E., Hulshof, C. D., van Look, C. J., & Janssen, J. J. H. M. (2019). Leerlijn presenteren voor de bacheloropleiding Onderwijswetenschappen. Faculteit Sociale Wetenschappen, Universiteit Utrecht.

2016

Professional publications

Zandsteeg, G. A. B., van der Schaaf, M. F., Hulshof, C. D., & Prins, F. J. (2016). Het beoordelen van afstudeeropdrachten. In Toetsen op school. Hoger onderwijs. (pp. 52-63). Stichting Cito Instituut voor Toetsontwikkeling.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/347132/Toetsen_op_School_HO.pdf?sequence=1

2014

Scholarly publications

De Jong, T., Beishuizen, J., Hulshof, C., Prins, F., Van Rijn, H., Van Someren, M., Veenman, M., & Wilhelm, P. (2014). Determinants of discovery learning in a complex simulation learning environment. In Cognition, Education, and Communication Technology (pp. 257-284). Taylor and Francis - Balkema. https://doi.org/10.4324/9781410612892

Professional publications

Hulshof, C. (2014). Het beste onderwijsonderzoek van 2014! Didactief, 44(10), 24-26.

2012

Professional publications

Hulshof, C. D. (2012). Humor in de klas: Een serieuze zaak. Zorg Primair, (2), 24-25.

Other output

Borger, B., & Hulshof, C. D. (2012). Beïnvloedt EVC de relatie tussen motivatie en loopbaangedrag?. Paper presented at Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen (ORD), 20-22 juni, Wageningen, Nederland.

1998

Scholarly publications

Hulshof, C. D., de Jong, A. J. M., & van Joolingen, W. R. (1998). The influence of different types of prior knowledge on the learning process in two discovery learning environments. Universiteit Twente, vakgroep IST.