Dr. Tessa Kaufman

Assistant Professor
Youth and Family
t.m.l.kaufman@uu.nl

Publications in peer-reviewed journals before UU

  • Kaufman, T. M. L., Lee, H., Benner, A. D., & Yeager, D. S. (2020). How School Contexts Shape the Relations Among Adolescents’ Beliefs, Peer Victimization, and Depressive Symptoms. Journal of Research in Adolescence. https://doi.org/10.1111/jora.12558
  • Kaufman, T. M. L., Huitsing, G., Bloemberg, R., & Veenstra, R. (2020). The Systematic Application of Network Diagnostics to Monitor and Tackle Bullying and Victimization in Schools. International Journal of Bullying Prevention. https://doi.org/(...)7/s42380-020-00064-5 
  • Kaufman, T. M. L., Huitsing, G., & Veenstra, R. (2020). Refining Victims’ Self-Reports on Bullying: Assessing Frequency, Intensity, Power Imbalance, and Goal- Directedness. Social Development, 29, 375-390. https://doi.org/10.1111/sode.12441
  • Kaufman, T. M. L., Baams, L., & Veenstra, R. (2020). Disparities in Persistent Victimization and Associated Internalizing Symptoms forHeterosexual Versus Sexual Minority Youth. Journal of Research on Adolescence, 30, 516-531. https://onlinelibrary.wiley.com/(...)f/10.1111/jora.12495
  • Kaufman, T. M. L., Kretschmer, T., Huitsing, G., & Veenstra, R. (2020). Caught in a Vicious Cycle? Explaining Bidirectional Spillover between Parent-Child Relationships and Peer Victimization. Development and Psychopathology, 32, 11-20. https://doi.org/(...)17/S0954579418001360
  • Kaufman, T.M.L., Kretschmer, T., Huitsing, G., & Veenstra, R. (2018). Why does a Universal Anti-bullying Program Not Help All Children? Explaining persistent victimization during an intervention. Prevention Science, 19, 822-832. https://doi.org/(...)07/s11121-018-0906-5 
  • Kaufman, T. M. L., Baams, L., & Dubas, J. S. (2017). Microaggressions and Depressive Symptoms in Sexual Minority Youth: The Roles of Rumination and Social Support. Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 4(2), 184–192. https://doi.org/10.1037/sgd0000219
  • Kaufman, T. M L., Baams, L., & Bos, H. M. W. (2015). Communicatie met Ouders en Vrienden als Buffer Tegen Symptomen van Angst en Depressie voor Same-sex Attracted Jongeren. Pedagogiek, 35, 128-145. doi: 10.5117/PED2015.2.KAUF

Publications in professional journals

  • Kaufman, T. M. L. (2020). Maatwerk bij pesten. Didactief
  • Kaufman, T. M. L. (2020). Op weg naar maatwerk bij pesten: Verklaren, meten en voorkomen van chronisch slachtofferschap. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 3, 28-33.
  • de Roo, M., van Aalst, D., de Vries, E., Kaufman, T. M. L., & Huitsing, G. (2020). Het belang van de schoolcultuur bij het voorkomen en aanpakken van pesten: Verschillen tussen het basis en voortgezet onderwijs. Remediaal, 2-3. 48-52
  • Vleeskens, M., Kaufman, T. M. L., & Huitsing, G. (2020). De weg naar effectieve interventies: Onderzoek naar bruikbaarheid op scholen. Basisschoolmanagement, 4, 26–29.
  • Kaufman, T. M. L., Huitsing, G., Van Niejenhuis, C. Y., & Veenstra, R. (2019). Wisselwerking tussen ouders, kinderen en leeftijdsgenoten: Onderzoek naar spillover-effecten op probleemgedrag en een interventie voor samenwerking tussen school en thuis. Mens & Maatschappij, 94, 239-243. 
  • Kaufman, T., & Huitsing, G. (2019). De implementatie van een antipestprogramma: Wat zijn de succes-ingrediënten? Basisschoolmanagement, 3, 10–13.
  • Kaufman, T.M.L. & Huitsing , G. (2019). De paradox van de fijne school. Kind en Adolescent, 40, 94-96. http://dx.doi.org/(...)7/s12453-019-00199-3 

PI: https://www.uu.nl/organisatie/jeugd-gezin/onderzoek/sterkwerk