Dolfing, R., & Vos., M. (2022). Leren vormgeven van duurzaamheidsonderwijs. In M. Kamp, M. Nypels, G. De Jong, A. Pilot, H. Roozendaal & M. Vogelezang (Eds.), Plan Beta: Beta-onderwijs voor duurzame ontwikkeling (pp. 1-303). Meppel (NL): NVON.
Dolfing, R., Prins, G. T., Bulte, A. M. W., Pilot, A., & Vermunt, J. D. (2021). Strategies to support teachers’ professional development regarding sense-making in context-based science curricula. Science Education, 105, 127-165.
Meijer, M.R., Dolfing R. (2016). Macro-meso-microdenken in de lerarenopleiding. SLO, Enschede (NL).
Dolfing, R., M.R, Meijer (2015). Contexten in materiaaldesign: Dyneema® een ‘high performance polyethylene fiber’. NVOX, 9, 478-480.
Dolfing, R. (2013). Teachers’ Professional Development in Context-based Chemistry Education. Utrecht (NL): FIsme Scientific Library, Utrecht University: https://bit.ly/2Jzu2bH.
Dolfing, R., Bulte, A. M. W., Pilot, A., & Vermunt, J. D. (2012). Domain-specific expertise of chemistry teachers on context-based education about macro–micro thinking in structure–property relations. Research in Science Education, 42, 567-588.