Publications
2024
Scholarly publications
Hoogland, E.
, & Ummels, M. (2024).
Fictional placemaking creating meaningful contexts for causal reasoning in secondary school biology education.
Journal of Biological Education,
58(5), 1411-1433.
https://doi.org/10.1080/00219266.2023.2244975Professional publications
Ummels, M. (2024). Postdoc-positie op school. NVOX, 14-15.
2021
Professional publications
Ummels, M., Gelauff, M., van Joolingen, W., & Knippels, M.-C. (2021). Reviewstudie 'Mens en Natuur': Een literatuurstudie naar succesfactoren ten aanzien van natuur- en techniekonderwijs in het primair onderwijs.
Meulenbroeks, R., & Ummels, M. (2021). Ervaringen met dagboekreflecties binnen de universitaire lerarenopleiding. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 42(2).
2019
Scholarly publications
Ummels, M., Oolbekkink, H., & Meijer, P. (2019). Feedback in een professionele leergemeenschap: een onderzoek naar het versterken van de onderzoekende houding bij beginnende docenten. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 40(1), 33. Article 1876-4622.
2015
Scholarly publications
2013
Scholarly publications
Ummels, M., Kamp, M., de Kroon, H., & Boersma, K. (2013). De ontwikkeling van conceptuele samenhang binnen concept-contextonderwijs: Een case study voor het vak biologie in 4-havo. Pedagogische Studien, 90, 19-32.