Dr. M.H.J. (Micha) Ummels

Buys Ballotgebouw
Princetonplein 5
Kamer 362
3584 CC Utrecht

Dr. M.H.J. (Micha) Ummels

Assistant Professor
Science Education
+31 30 253 3306
m.h.j.ummels@uu.nl

Publications

2024

Scholarly publications

Hoogland, E., & Ummels, M. (2024). Fictional placemaking creating meaningful contexts for causal reasoning in secondary school biology education. Journal of Biological Education, 58(5), 1411-1433. https://doi.org/10.1080/00219266.2023.2244975

Professional publications

Ummels, M. (2024). Postdoc-positie op school. NVOX, 14-15.

2021

Professional publications

Ummels, M., Gelauff, M., van Joolingen, W., & Knippels, M.-C. (2021). Reviewstudie 'Mens en Natuur': Een literatuurstudie naar succesfactoren ten aanzien van natuur- en techniekonderwijs in het primair onderwijs.
Meulenbroeks, R., & Ummels, M. (2021). Ervaringen met dagboekreflecties binnen de universitaire lerarenopleiding. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 42(2).

2019

Scholarly publications

Ummels, M., Oolbekkink, H., & Meijer, P. (2019). Feedback in een professionele leergemeenschap: een onderzoek naar het versterken van de onderzoekende houding bij beginnende docenten. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 40(1), 33. Article 1876-4622.

2015

Scholarly publications

Ummels, M. H. J., Kamp, M. J. A., De Kroon, H., & Boersma, K. T. (2015). Promoting Conceptual Coherence Within Context-Based Biology Education. Science Education, 99(5), 958-985. https://doi.org/10.1002/sce.21179
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/334084/UMMELS_et_al_2015_Science_Education.pdf?sequence=1
Ummels, M. H. J., Kamp, M. J. A., De Kroon, H., & Boersma, K. T. (2015). Designing and evaluating a context-based lesson sequence promoting conceptual coherence in biology. Journal of Biological Education, 49(1), 38-52. https://doi.org/10.1080/00219266.2014.882380
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/334083/designing.pdf?sequence=1

2013

Scholarly publications

Ummels, M., Kamp, M., de Kroon, H., & Boersma, K. (2013). De ontwikkeling van conceptuele samenhang binnen concept-contextonderwijs: Een case study voor het vak biologie in 4-havo. Pedagogische Studien, 90, 19-32.