The Rekenrek, an Arithemtic Rack for the Early Childhood Classroom. Becoming Certain About UncertaintyMaarten Dolk (Invited speaker)
12 Apr 2008
, NCTM annual conference
2007
Vernieuwing van het onderwijs: Redding of verloederingMaarten Dolk (Invited speaker)
3 Oct 2007
, In Studium Generale Parkstad, Onderwijs: Wijs en onwijs in het onderwijs [Lezing] (Heerlen)
Realistic Problems. A Starting Point for a Sequence of Learning Opportunities. In Desenvolvendo o sentido do número. Perspectivas e exigéncias curricularesMaarten Dolk (Invited speaker)
21 Sept 2007
, [Key note] Escola Superior de Educação de Setúbal (Sebutal)
Analyzing children's thinking. In Desenvolvendo o sentido do número. Perspectivas e exigéncias curricularesMaarten Dolk (Invited speaker)
21 Sept 2007
, [Workshop] Escola Superior de Educação de Setúbal
Inspiratie en het vak rekenenMaarten Dolk (Invited speaker)
23 Mar 2007
, In Nationale Rekendagen (NRD) [Werkgroep] Panama/ Freudenthal Instituut
Mathematical knowledge for teaching, vakinhoudelijk repertoire en professionele gecijferdheidMaarten Dolk (Invited speaker)
18 Jan 2007
, In '25 jaar Panama, gouden momenten verzilveren' [Werkgroep] Panama/ Freudenthal Instituut (Noordwijkerhout)
En dat kennen ze ook al niet meer...Maarten Dolk (Invited speaker)
18 Jan 2007
, In '25 jaar Panama, gouden momenten verzilveren' [Lezing] Panama/ Freudenthal Instituut (Noordwijkerhout)
The Double-Decker Bus: Early Addition and SubtractionMaarten Dolk (Contributor)
2007 → …
, In (C.T. Fosnot, Ed.). Context for Learning Mathematics
Organizing and Collecting:The Number SystemMaarten Dolk (Contributor)
2007 → …
, In (C.T. Fosnot, Ed.). Context for Learning Mathematics
Laveren op de grens van ... De rol van de leraar bij het creëren van een leergemeenschapMaarten Dolk (Invited speaker)
2007
, In Velon Congres [Lezing]
2005
Lezing tijdens de annual conference of NAER, Sanhsia, Taiwan: National Academy for Educatinal ResearchMaarten Dolk (Invited speaker)
9 Dec 2005
Lezing tijdens de annual conference of NAER, Sanhsia, Taiwan: National Academy for Educatinal ResearchMaarten Dolk (Invited speaker)
9 Dec 2005
Promoting Teachers' Professionalisation through Analysis of Video CasesMaarten Dolk (Invited speaker)
8 Dec 2005
, Lezing: Kao Hsiung, Taiwan (Kao Hsiung)
Narratives in context of the learning of teachersMaarten Dolk (Invited speaker)
26 Aug 2005
, Paper for the 11th Biennal Conference Earli, Nycosia (Cyprus)
Discourse and Narrative in Teacher EducationMaarten Dolk (Invited speaker)
26 Aug 2005
, Presentation at the 11th Biennal Conference Earli, Nycosia (Cyprus)
Wie doet het denkwerk in de klasMaarten Dolk (Invited speaker)
18 Mar 2005
, Lezing tijdens de Nationale Rekendagen, Freudenthal Instituut/Rekennet (Noordwijkerhout)
Paper gepresenteerd tijdens de Velon-Congres 2005, Groningen: VelonMaarten Dolk (Invited speaker)
15 Mar 2005
Presentatie tijdens de 30th annual ATEE Conference: Teachers and their Educators - Standards for Development, Association of Teacher Educators Europe (ATEE)Maarten Dolk (Invited speaker)
2005
, Presentatie tijdens de 30th annual ATEE Conference: Teachers and their Educators - Standards for Development, Association of Teacher Educators Europe (ATEE)
De rol van de leerling en de leraar in de rekenlesMaarten Dolk (Invited speaker)
2005
, Lezing tijdens de Panama Najaarsconferentie, Freudenthal Instituut/Panama (Noordwijkerhout)
2004
Inspiratie, leren en lesgeven over het perspectief van de leraar-in-opleidingMaarten Dolk (Invited speaker)
26 Nov 2004
, In Symposium: Leraren: leven lang leren of levenslang. De relatie tussen de aloude deeltijd-lerarenopleidingen en de huidige noodzaak van een grotere beroepsdynamiek, Utrecht: Cocma Onderwijsfonds (Utrecht)
Digitale leeromgeving op de PaboMaarten Dolk (Invited speaker)
5 Nov 2004
, Presentatie op: Studiedag "Pabo's met MILE meer mans , Utrecht: Freudenthal Instituut (Utrecht)
Je onderwijs daadwerkelijk veranderenMaarten Dolk (Invited speaker)
4 Nov 2004
, Gepresenteerd op de 7e NJPV conferentie "Appels en peren" Arnhem (Arnhem)
Navigating between theory and practice: inspiration as an exampleMaarten Dolk (Invited speaker)
25 Oct 2004
, In M.T. Moscato (Ed.). Theoretical foundations between Theory and Practice. The End of Theory - the Future of Practice? Agrigento, Italy: Association of Teachers Educators Europe (ATEE). (Agrigento)
Experiences with interactive video environments in teacher educationMaarten Dolk (Invited speaker)
5 Jul 2004
, Presented at the Xth International Conference on Mathematics Educaton (ICME)
ICT implementeren, Het inspireren van de lerende docentMaarten Dolk (Invited speaker)
25 May 2004
, Gepresenteerd op het Surfsymposium "Professonalisering en ICT" (Amersfoort)
Leren, onderwijzen en inspiratie: enkele voorbeelden ter overweging.Maarten Dolk (Invited speaker)
23 Mar 2004
, In: Leren en identiteit. Velon Conferentie (Arnhem)
Geïnspireerd lerenMaarten Dolk (Invited speaker)
29 Jan 2004
, In: Gepassioneerde professionals. Conferentie van de Noordelijke Instellingen voor Hoger Onderwijs, Groningen (Groningen)
Een reactie op de bijdrage van Jaap GriffioenMaarten Dolk (Invited speaker)
14 Jan 2004
, Presentatie op de 22ste Panama/Conferentie: Rekenen-Wiskunde als rijke bron, Utrecht: Freudenthal Instituut (Utrecht)
2003
IntreeredeMaarten Dolk (Invited speaker)
2 Sept 2003
, Intreerede als lector aan de Hogeschool Helicon, Drenthe, Zuyd (Emmen)
Amesa conferenceMaarten Dolk (Participant)
22 Jun 2003
Thinking mathematically: developing a mathematical worldviewMaarten Dolk (Invited speaker)
21 Jun 2003
, AMESA conferentie (Capetown, South Africa)
HoofdlezingMaarten Dolk (Invited speaker)
12 Apr 2003
, Symposium 'Onderwijs en opvoeding: ook andere kwaliteit in kaart' (Assen)
, presentation for Educational Administrators of Vestfold and Buskerud, Norway, georganiseerd door het Europese Platform voor het Nederlandse Onderwijs (Utrecht)
, Paper presented at the WGA 10 of the ICME 9 (Tokyo (Japan))
Narratives: an Entry Point for Student Teachers to Learn from Digital Classroom PracticeMaarten Dolk (Invited speaker)
2000
, David Clark (Chair), Examining the Interdependence of Teaching and Learning. Research presession to the anual meeting of the NCTM
Macroscopic and Microscopic Lenses: A symposium on Multi-Focus AssessmentMaarten Dolk (Invited speaker)
2000
, Paper presented at ICME 9 (Tokyo (Japan))
Between Theory and Practice. Students in the Netherlands Developing Practical Knowledge by Investigating Primary School MathematicsMaarten Dolk (Invited speaker)
2000
, Paper presented at the WGA 47 of the ICME9 (Tokyo (Japan))
1999
Willem Bartjens (Journal)Maarten Dolk (Editor)
1999
Instruments to investigate teacher's knowledge in immediate teaching situationsMaarten Dolk (Invited speaker)
1999
, Paper presented to the International Study Association on Teachers and Teaching (Dublin - Ierland)
Crossing the borders. Investigating mathematics education in an international version of MILEMaarten Dolk (Invited speaker)
1999
, Paper presented to the European Teacher Education Network (Oulu - Finland)
A multimedia learning environment as an inspiration for teacher educationMaarten Dolk (Invited speaker)
1999
, Paper presented at the third international conference on teacher education
1997
Onmiddellijk onderwijsgedrag. Over denken en handelen in onmiddellijke onderwijssituaties (Event)Maarten Dolk (Member)
1997 → …
, Onmiddellijk onderwijsgedrag. Over denken en handelen in onmiddellijke onderwijssituaties