Publications
2021
Professional publications
Doorman, M., Boss-Reus, C., Holten, F., Praagman, F., & Daemen, J. (2021). De formule voor sin(2x) ontvouwt zich op het USG. Euclides, 97(3), 12-14.
2020
Scholarly publications
Veldkamp, A., Daemen, J., Teekens, S., Koelewijn, S.
, Knippels, M. C. P. J., & van Joolingen, W. R. (2020).
Escape boxes: Bringing escape room experience into the classroom.
British Journal of Educational Technology,
51(4), 1220-1239.
https://doi.org/10.1111/bjet.12935 2019
Scholarly publications
Veldkamp, A., Daemen, J., Teekens, S., & Koelewijn, S. (2019). Puzzelboxes: the next evolutionary shape of escape rooms in education. In english
2017
Professional publications
Van den Boogaart, T., Daemen, J. W. M. J., & Konings, T. (2017). Wiskunde. In G. Geerdink, & I. Pauw (Eds.), Kennisbasis Lerarenopleiders: Katern 3, Inhoud en vakdidactiek op de lerarenopleidingen (Vol. 3). [31] VELON.
2013
Scholarly publications
Daemen, J. W. M. J., Laroes, E., Meijer, P. C., & Vermunt, J. D. (2013). Learning in professional development schools: Perspectives of teacher educators, mentor teachers and student teachers. In M. A. Flores, A. A. Carvallo, F. I. Ferreira, & M. T. Vilaça (Eds.), Back to the future: Legacies, continuities and changes in educational policy, practice and research (pp. 165-188). Sense Publishers.
2012
Professional publications
Roorda, G., & Daemen, J. W. M. J. (2012). De afgeleide. In P. Drijvers, A. van Streun, & B. Zwaneveld (Eds.), Handboek Wiskundedidactiek (Epsilon Uitgaven; No. 72). Epsilon Uitgaven.
2011
Other output
Daemen, J., Laroes, E., Meijer, P. C., & Vermunt, J. D. (2011). Learning in professional development schools: Perspectives of teacher educators, mentor teachers and student teachers. Paper presented at Paper presented at the 15th Biennial of the International Study Association of Teachers and Teaching (ISATT), July 5-8, Braga, Portugal.
2010
Professional publications
2009
Professional publications
Daemen, J., & Vermunt, J. D. (2009). Leren van ervaren docenten. In R. Keijzer, & V. Jonker (Eds.), Over de muurtjes heen kijken – Expertisecentrum Lerarenopleidingen Wiskunde en Rekenen Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
van den Berg, B. A. M., Daemen, J., & Lockhorst, D. (2009). Rapportage Onderzoeken in School: Deelrapportage 3: Voortgangsrapportage en meta-analyse. IVLOS.
van den Berg, B. A. M., Daemen, J., & Lockhorst, D. (2009). Expeditie Durven, Delen, Doen: Onderwijs is populair, personeel is trots. Rapportage "Onderzoeken in school", deelrapport 1:0-meting. IVLOS, UU.
2008
Professional publications
van den Berg, I., Daemen, J., & Lockhorst, D. (2008). Rapportage onderzoeken in school. Deelrapport 1: 0-meting, opzet en uitvoering KIOSC. IVLOS, Universiteit Utrecht.
2002
Professional publications
Broekman, H. G. B., Daemen, J. W. M. J., & van der Valk, A. E. (2002). Hobbels in leerlijnen: bouwstenen voor het leren van vakdidactiek. VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders, 23(2), 33-38.