Publications
2023
Scholarly publications
de Haan, D., de Vries, S.
, Drijvers, P., & Roorda, G. (2023).
Implementing Learning Study to foster Mathematical Knowledge for Teaching: A case in preservice teacher education in the Netherlands. In P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, & E. Kónya (Eds.),
Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (pp. 4908-4909). Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/436557/De_Haan_TWG28_final.pdf?sequence=1 Professional publications
2022
Scholarly publications
de Haan, D., de Vries, S.
, Drijvers, P., & Roorda, G. (2022).
Measuring mathematical knowledge for teaching: the case of algebra in pre-service teacher education in the Netherlands. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.),
Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (pp. 1-2). Free University of Bozen-Bolzano and ERME.
https://hal.science/CERME12/hal-03744240v1https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/426980/DeHaan_TWG18.pdf?sequence=1 Professional publications
de Haan, D., Wijers, M., Belmer, M.
, & Jonker, V. (2022).
Afrekenen met afval. Opdracht onderbouw wiskunde dag 2022. Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
https://www.fi.uu.nl/toepassingen/29017 2021
Professional publications
Roorda, G., de Haan, D., & Minderhoud, M. (2021). Aanstekelijke wiskundelessen met lucifers. Didactiek voor Vak en Beroep, 1(1), 32-37.
de Haan, D., Wijers, M., Belmer, M.
, & Jonker, V. (2021).
Lente diner. Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28961 2020
Scholarly publications
Wijers, M. M., & de Haan, D. L. (2020).
Mathematics in Teams—Developing Thinking Skills in Mathematics Education. In M. Van den Heuvel-Panhuizen (Ed.),
National Reflections on the Netherlands Didactics of Mathematics: ICME-13 Monographs (pp. 15-30). (ICME13Mo). Springer Nature.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-33824-4_2 2019
Scholarly publications
Doorman, L. M., Bos, R. D., de Haan, D. L., Jonker, V. H., Besamusca, A., & Wijers, M. M. (2019).
Making and Implementing a Mathematics Day Challenge as a Makerspace for Teams of Students.
International Journal of Science and Mathematics Education,
17(1), 149-165.
https://doi.org/10.1007/s10763-019-09995-y Professional publications
2018
Professional publications
Other output
Goris, A. J. G., de Haan, D. L., Wijers, M. M., Jansen, J., Kaspers, K., van de Leur, J. W., & Stolwijk, R. (2018). Wat wil je zeggen? en..... Opdracht voor de Finale van de Wiskunde A-lympiade 2017-2018. Freudenthal instituut.
de Haan, D. L., Wijers, M. M., Doorman, L. M., & Jonker, V. H. (2018, Feb 1).
Veters rijgen: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal instituut.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28633/ 2017
Professional publications
de Haan, D. L., & den Braber, N. (2017). Hardop denken door leerlingen. Euclides, 93(VMBO-special), 17-21.
Other output
Goris, A. J. G., de Haan, D. L., Haas, S., Wijers, M. M., Jansen, J., Kaspers, K., & Stolwijk, R. (2017). Niet blij in de rij: Opdracht voor de Voorronde van de Wiskunde A-lympiade 2017-2018. Freudenthal instituut.
Wijers, M. M., Doorman, L. M., de Haan, D. L., & Jonker, V. H. (2017, Feb 1).
Meer ruimte voor het festival: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal instituut.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28540/ Wijers, M. M., de Haan, D. L., & Van den Boogaart, T. (2017). Wiskundige Denkactiviteiten.
de Haan, D. L., Wijers, M. M., Jonker, V. H., & Doorman, L. M. (2017). Meer ruimte voor het festival.
2015
Professional publications
de Haan, D. L. (2015). Tien jaar Opleidingscompetitie: Wiskunde A-lympiade. Euclides, 90(7), 15-17.
Other output
Jonker, V. H., Wijers, M. M., Doorman, L. M., & de Haan, D. L. (2015, Feb 1).
Vissen en erwten: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal instituut.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28255/ 2014
Other output
Wijers, M. M., de Haan, D. L., Doorman, L. M., & Jonker, V. H. (2014, Feb 1).
Lappendekens: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal instituut.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/28136/ 2013
Professional publications
de Haan, D. L., Jonker, V. H., Wijers, M. M., & Doorman, L. M. (2013). Pauzes op school - OnderbouwWiskundeDag 2013. Euclides, 89(3), 7-9.
Other output
de Haan, D. L., Wijers, M. M., Doorman, L. M., & Jonker, V. H. (2013, Feb 1).
Pauzes op school: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal instituut.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/00782/ 2012
Scholarly publications
Anwar, L., Budayasa, I. K., Amin, S. M., & de Haan, D. L. (2012). Eliciting Mathematical Thinking of Students through Realistic Mathematics Education. IndoMS Journal on Mathematics Education, 3(1), 55-70.
Professional publications
Other output
Wijers, M. M., de Haan, D. L., Doorman, L. M., & Jonker, V. H. (2012, Feb 1).
Beveiligen is ook een kunst: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag. Freudenthal instituut.
http://www.fi.uu.nl/toepassingen/00689/ 2011
Scholarly publications
Shanty, N. O., Hartono, Y., Putri, R. I., & de Haan, D. L. (2011). Design Research in Mathematics Education: Investigating The Progress of Indonesian Fifth Grade Students' Learning on Multiplication of Fractions With Natural Numbers. IndoMS Journal on Mathematics Education, 2(2), 147-162.
2008
Professional publications
de Haan, D. L., & Grosheide, W. (2008). Wiskunde zonder boek. Wiskunde Scholen Prijs 2007, aflevering 3. Euclides, 83(8), 385-389.
de Haan, D. L., & Knop, A. (2008). Walibi! Wiskunde Scholen Prijs 2007, aflevering 2. Euclides, 83(6), 294-298.
de Haan, D. L., & Mars, K. (2008). Vergrijzing. Wiskunde Scholen Prijs 2007, aflevering 1. Euclides, 83(4), 164-167.
2002
Professional publications
de Haan, D. L. (2002). Wiskundeonderwijs in de Filippijnen. Nieuwe Wiskrant, 21(4), 40-43.
2001
Professional publications
de Haan, D. L. (2001). Praktische opdrachten bij wiskunde: verslag van een onderzoek. Nieuwe Wiskrant, 20(3), 17-23.
de Haan, D. L. (2001). De eerste landelijke Wiskunde B-dag. Nieuwe Wiskrant, 20(4), 14-15.
2000
Professional publications
Harskamp, E., de Haan, D. L., & van Streun, A. (2000). Praktijkbrochure Praktische opdrachten wiskunde. GION.
Bakker, A., Drijvers, P. H. M., & de Haan, D. L. (2000). Nationale Wiskunde Dagen 2000. Nieuwe Wiskrant, 19(3), 22-24.
1999
Professional publications
Wijers, M. M., de Haan, D. L., & Danes, E. (1999). WWW-lympiade 1999. Nieuwe Wiskrant, 18(4), 23-28.
de Haan, D. L. (1999). 10 jaar Wiskunde A-lympiade - de opstap naar de tweede fase. Freudenthal instituut.