Dr. Annemie Struyf

Assistant Professor
Education
a.d.g.struyf@uu.nl

Publications

2024

Professional publications

Lockhorst, D., de Vries, B., Brouwer, P., Middelbeek, L., Louws, M., Schenke, W., Walraven, A., & Struyf, A. (2024). Op Expeditie: reisverslag van een onderzoeksproject over vernieuwen terwijl de winkel openblijft. Web publication/site https://issuu.com/oberononderzoekadvies/docs/op-expeditie_magazine-2024-

2023

Professional publications

Lockhorst, D., De Vries, B., Brouwer, P., Louws, M., Middelbeek, L., Schenke, W., Walraven, A., Struyf, A., & Bulder, E. (2023). Aankomst op Uitzichtpunt. Expeditie onderzoek naar adaptief vermogen in navigeren naar toekomstbestendig leraarschap. Eindrapport. Expeditie lerarenagenda.
https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/438100/Eindrapportage-Adaptief-vermogen-in-navigeren-naar-toekomstbestendig-leraarschap.pdf?sequence=1

2022

Scholarly publications

Struyf, A., van der Zanden, P., Cornelissen, F., Geijsel, F., Schreurs, B., Volman, M., & Denessen, E. (2022). Veerkracht verkennen: Hoe vijf vmbo-scholen veerkrachtig reageren bij het realiseren van educatief partnerschap met ouders van risicoleerlingen tijdens de COVID-19 crisis. Pedagogische Studien, 99(3), 278-303. https://dspace.uba.uva.nl/server/api/core/bitstreams/3532746d-71c9-4425-b41b-1b1f47b01705/content
Nouwen, W., Clycq, N., Struyf, A., & Donche, V. (2022). The role of work-based learning for student engagement in vocational education and training: an application of the self-system model of motivational development. European Journal of Psychology of Education, 37(3), 877-900. https://doi.org/10.1007/s10212-021-00561-1

2021

Scholarly publications

De Loof, H., Struyf, A., Boeve-de Pauw, J., & Van Petegem, P. (2021). Teachers’ Motivating Style and Students’ Motivation and Engagement in STEM: the Relationship Between Three Key Educational Concepts. Research in Science Education, 51, 109-127. https://doi.org/10.1007/S11165-019-9830-3

2020

Scholarly publications

Van Caudenberg, R., Nouwen, W., Struyf, A., & Clycq, N. (2020). Duaal leren: kansen en uitdagingen voor kwetsbare jongeren in grootsteden. In J. Coene, B. Hubeau, R. Remmen, W. Vandenhole, A. Van Haarlem, S. Marchal, & T. Ghys (Eds.), Duaal leren: kansen en uitdagingen voor kwetsbare jongeren in grootsteden (pp. 153-171). (Armoede en sociale uitsluiting: jaarboek 2020).. https://repository.uantwerpen.be/docstore/d:irua:3390
De Meester, J., Boeve-de Pauw, J., Buyse, M.-P., Ceuppens, S., De Cock, M., De Loof, H., Govaerts, L., Hellinckx, L., Knipprath, H., Struyf, A., Thibaut, L., Van de Velde, D., van Petegem, P., & Dehaene, W. (2020). Bridging the Gap between Secondary and Higher STEM Education – the Case of STEM@school. European Review, 28(S1). https://doi.org/10.1017/S1062798720000964

Professional publications

Nouwen, W., Struyf, A., & Clycq, N. (2020). Duaal leren op proef: evaluatiestudie van de proeftuinen `Schoolbank op de werkplek`: eindrapport. https://data-onderwijs.vlaanderen.be/documenten/bestand.ashx?nr=12345

2019

Scholarly publications

Struyf, A. (2019). How to engage students for STEM? Analysing the ingredients for a motivational cocktail in the learning environment. https://repository.uantwerpen.be/docman/irua/1c7913/159791.pdf
Struyf, A., De Loof, H., Boeve-de Pauw, J., & Van Petegem, P. (2019). Students’ engagement in different STEM learning environments: integrated STEM education as promising practice? International Journal of Science Education, 41(10), 1387-1407. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1607983

2018

Scholarly publications

Knipprath, H., Thibaut, L., Buyse, M.-P., Ceuppens, S., De Loof, H., De Meester, J., Goovaerts, L., Struyf, A., Boeve-de Pauw, J., De Paepe, F., Deprez, J., De Cock, M., Hellinckx, L., Langie, G., Struyven, K., Van De Velde, D., Van Petegem, P., & Dehaene, W. (2018). STEM education in Flanders : literacy and a positive attitude towards STEM. IEEE Instrumentation and Measurement Magazine, 21(3), 36-40. https://doi.org/10.1109/MIM.2018.8360917
Thibaut, L., Ceuppens, S., De Loof, H., De Meester, J., Goovaerts, L., Struyf, A., Boeve-de Pauw, J., Dehaene, W., Van Petegem, P., & al., E. (2018). Integrated STEM education : a systematic review of instructional practices in secondary education. European Journal of STEM Education, 3(1), 1-12. https://doi.org/10.20897/EJSTEME/85525

2017

Scholarly publications

De Meester, J., Knipprath, H., Buyse, M.-P., Ceuppens, S., Goovaerts, L., Thibaut, L., Depaepe, F., Deprez, J., Langie, G., De Cock, M., Dehaene, W., De Loof, H., Struyf, A., Boeve-de Pauw, J., Van Petegem, P., Struyven, K., Van de Velde, D., & Hellinckx, L. (2017). Leren ontwerpen van STEM-integrerend leermateriaal. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 38(4), 7-36. https://hdl.handle.net/10067/1479540151162165141
Struyf, A., Boeve-de Pauw, J., & Van Petegem, P. (2017). ‘Hard science’: a career option for socially and societally interested students? Grade 12 students’ vocational interest gap explored. International Journal of Science Education, 39(17), 2304-2320. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1376259