• 1. Kan ik een opendag voor Onderwijs voor Professionals bezoeken?

Er zijn een aantal programma’s, die een open dag verzorgen en waarop je kennis kunt maken met het aanbod. Hierbij gaat het voornamelijk om executive master programma’s. Voor meer informatie over open dagen of wanneer je meer wilt weten over een programma, kun je contact opnemen met de contactpersoon die vermeld staat bij het desbetreffende programma.

• 2. Welke online programma's zijn er te volgen?

Er worden verschillende online programma’s aangeboden, verdeeld over de vakgebieden. Kijk voor het aanbod in je vakgebied bij de programma’s en gebruik de filter optie ‘onderwijsvorm’ en dan ‘online’.

• 3. Op welke locatie is het programma?

De plaats waar een programma plaatsvindt is afhankelijk van het onderwerp en vakgebied. Dit is meestal in een van de gebouwen van de Universiteit Utrecht, zowel op het Utrecht Science Park als in de binnenstad van Utrecht, maar kan ook op een andere locatie in Nederland zijn. Waar een programma plaatsvindt staat vermeld op de programmapagina.

• 4. Krijg je een diploma na een programma?

Afhankelijk van het programma dat je hebt gekozen ontvang je een certificaat van deelname, een geaccrediteerd deelcertificaat, of een geaccrediteerd diploma. Welk document je ontvangt na voltooiing staat bij het programma vermeld.

• 5. Hoe kan ik me inschrijven voor een programma?

Op de pagina van het programma vind je een aanmeldknop. Deze neemt je mee in het aanmeldproces voor het desbetreffende programma. Heb je andere vragen over de aanmelding? Neem dan contact op met de contactpersoon van het programma.

• 6. Hoe kan ik betalen voor een programma?

Je kunt betalen via iDeal, creditcard of een factuur. In het aanmeldproces wordt duidelijk gemaakt hoe je kunt betalen.

• 7. Waarom is de prijs van een programma niet een percentage van het collegegeld?

Het collegegeld wordt bepaald door de overheid en is onderdeel van de financieringsregels voor ‘initieel onderwijs. Het onderwijsaanbod voor professionals valt onder ‘privaat onderwijs’ en daarmee niet onder deze financieringsregels. De prijs wordt bepaald door de kosten van de opleiding en niet, zoals bij initieel onderwijs, door de overheid.

• 8. Ik heb al enkele vakken gevolgd en nu wil ik toch het hele programma doen. Kan dat?

Neem hiervoor contact op met de contactpersoon van het programma dat je wilt volgen.

• 9. Ik ben docent, hoe kan ik me bij de UU meer professionaliseren?

Ben je leraar of wil je het juist worden? Bij de Universiteit Utrecht blijf je leren. Je kunt je professionaliseren in onder andere onderzoekend leren, didactiek, rekenles en onderzoek naar onderwijs. Je kunt eerstegraads en tweedegraads bevoegdheden halen. Het aanbod op het vakgebied onderwijs en didactiek is groot.

• 10. Hoe kan ik leren met een voordeel? Zijn er bijvoorbeeld subsidieregelingen?

Vanuit de overheid is sinds 2017 het Levenlanglerenkrediet beschikbaar gesteld voor personen die een programma willen volgen, maar geen recht meer hebben op de reguliere studiefinanciering. Meer informatie over deze regeling vind je op de website van DUO.

• 11. Wat zijn de leveringsvoorwaarden voor Onderwijs voor professionals?

Er gelden voor open inschrijvingen van het Onderwijs voor Professionals deels andere leveringsvoorwaarden.

• 12. Is er een privacyverklaring voor Onderwijs voor professionals?

Ja, in de privacyverklaring. privacyverklaring externe link legt de Universiteit Utrecht uit hoe het met jouw persoonsgegegevens om gaat wanneer je deelneemt aan onderwijs, die wordt aangeboden vanuit Onderwijs voor Professionals (OvP). We vinden het belangrijk dat jij hier goed van op de hoogte bent en raden je dan ook aan deze privacyverklaring zorgvuldig te lezen.

• 13. Geeft de UU microcredentials voor het onderwijs?

De Universiteit Utrecht neemt deel aan de landelijke pilot Microcredentials. Samen met andere universiteiten en hogescholen in Nederland onderzoeken we onder andere of microcredentials bijdragen aan het flexibiliseren van het onderwijs. Bekijk voor een uitleg de video over microcredentials.

Het aanbod aan cursussen met een microcredential zijn we nu aan het opbouwen en zullen we te zijner tijd aangeven bij onze programma’s.

• 14. Hoe pas ik mijn e-mailadres aan in Osiris (Solis-id)?

Ben je eerder student of werkzaam geweest aan de Universiteit Utrecht dan heb je een Solid-ID. Hiermee kun je je voor een aantal cursussen aanmelden. Indien je geen toegang meer hebt tot het e-mailadres in OSIRIS, stuur ons dan een e-mail met het verzoek om het e-mailadres in OSIRIS te vervangen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op en verifiëren jouw identiteit via een Teams/Skype meeting. Gezien het om vertrouwelijke informatie gaat moet een officieel identificatiebewijs met foto getoond worden. Voor meer informatie ga naar https://students.uu.nl/solis-id.

• 15. Wat kan ik doen als ik een foutmelding krijg bij het aanmelden via Osiris?

Het kan voorkomen dat je dubbel geregistreerd bent in OSIRIS, waardoor het niet mogelijk is om je aan te melden voor een cursus. Stuur ons dan een e-mail zodat we dit op kunnen lossen. We nemen vervolgens contact met je op en verifiëren jouw identiteit via een Teams/Skype meeting. Gezien het om vertrouwelijke informatie gaat moet een officieel identificatiebewijs met foto getoond worden. Voor meer informatie ga naar https://students.uu.nl/solis-id.