Filter op:
Leiderschap in Cultuur Lage Landen (LinC Lage Landen)
Leiderschap in Cultuur Lage Landen is een eenjarig programma voor en door leiders in de culturele sector in Vlaanderen en Nederland. Culturele leiders krijgen de mogelijkheid hun leiderschap, visie en innovatief vermogen verder te ontwikkelen.
Docentprofessionalisering Extern Onderwijs
Dierenartsen in de extramurale onderwijspraktijk leren hoe ze co-assistenten moeten begeleiden bij hen op locatie (op het gebied van didactiek, het bieden van een veilige leeromgeving en het beoordelen op de werkplek)
Van liberalisme tot populisme: inzicht in het hedendaagse ideologische landschap
Duik in vijf bijeenkomsten in de aard en herkomst van recente en klassieke politieke ideologieën.
Coordinating Projects using AI-Aided Systematic Screening with ASReview
Unlock the power of AI-aided systematic reviews and transform your organization's research process with our hands-on, expert-led course.
Proefdierkunde - basiscursus plus soortspecifieke cursus knaagdieren en konijn
De cursus Proefdierkunde is bestemd voor onderzoekers die dierproeven gaan opzetten en uitvoeren (ex. Art. 9. Wod). Voor bevoegdheid heb je twee certificaten nodig: de basiscursus én een soortspecifieke cursus.
Onderzoek door museummedewerkers
In deze cursus leer je wetenschappelijk onderzoek te doen volgens de laatste inzichten, waardoor je een gedegen onderzoeksopzet kunt ontwerpen en een onderzoeksaanvraag kunt formuleren.
Inside Dynamics in Organisations (IDO)
In de verdiepende praktijkopleidingen ‘Inside Dynamics in Organisations’ leer je met een systeem-psychodynamisch perspectief ‘onder de oppervlakte’ te werken.
Practicum Inside Dynamics in Organisations
Dit practicum is een op maat programma voor ervaren practitioners met een systeem-psychodynamische bril. Het programma verdiept het proces van exploreren, analyseren én experimenteren.
Inside Dynamics in Organisations
In dit programma vergaar je kennis over en ontwikkel je competenties in het werken met onbewuste processen in organisaties.
Leiderschap in Cultuur (LinC)
Leiderschap in Cultuur (LinC) is een programma voor en door leiders in de culturele sector. Culturele leiders krijgen de mogelijkheid hun leiderschap, visie en innovatief vermogen verder te ontwikkelen. Leidinggevenden, ondernemers en cultuurmakers buigen zich in LinC over ontwikkelingen en trends, samenwerking, nieuwe businessmodellen en persoonlijk leiderschap.
Leiderschap in Cultuur Zakelijk (LinC Z)
LinC Z is hét programma voor zakelijk leiders binnen de culturele sector, die zich willen professionaliseren op het thema leiderschap. Een groot gedeelte van het programma wordt specifiek afgestemd op de behoeften van de groep deelnemers.
Leiderschap in Cultuur Utrecht (LinC Utrecht)
LinC Utrecht is een eenjarig programma voor professionals uit de culturele sector, die werkzaam zijn binnen de provincie Utrecht en willen groeien in hun leiderschap.
Leiderschap in Cultuur Zeeland en Brabant (LinC ZeeBra)
LinC ZeeBra is een eenjarig leerprogramma voor professionals uit de culturele sector, die werkzaam zijn binnen de provincies Zeeland en Noord-Brabant en willen groeien in hun leiderschap.
Leiderschap in Cultuur Overijssel (LinC Overijssel)
Leiderschap in Cultuur Overijssel is een leerprogramma van negen maanden voor Ieiders in de cultuur die mee willen werken aan de versterking van de kunst, cultuur en creatieve sector in de provincie Overijssel.
Leiderschap in Cultuur Noord (LinC Noord)
Leiderschap in Cultuur Noord is een leerprogramma van 12 maanden voor Ieiders in de cultuur die mee willen werken aan de versterking van de kunst, cultuur en creatieve sector in Groningen, Drenthe en Friesland.
Leiderschap in Cultuur x Museumvereniging
Hoe zorgen we ervoor dat de museumsector financieel gezond blijft en toekomstbestendig is? Op welke manieren kunnen we musea transformeren tot duurzame en aantrekkelijke werkplekken? Deze vragen staan centraal in het programma LinC x Museumvereniging.
Leiderschap in Cultuur Artistiek (LinC A)
LinC A is een programma ontwikkeld voor artistiek leiders, makers, en kunst- en cultuurprofessionals die hun conceptuele, methodologische en strategische bagage willen verdiepen en verbinden.
Research planning and time management
Training for PhD students to improve planning and time management skills.
Masterclass Grip op Platformwerk
In het streven naar een duurzame platformeconomie wordt gezocht naar alternatieve organisatievormen voor platforms, zoals coöperaties en sociaal ondernemerschap, maar ook om passend beleid en handhaving. Deze masterclass verbindt de inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en ervaringen met de platformeconomie van deelnemers.
Profileringscursus Strafrecht
Binnen de Profileringscursus Strafrecht wordt het hele spectrum van het straf(proces)recht aan de hand van recente jurisprudentie behandeld.
Onderzoek van promovendi begeleiden
In deze cursus leer je omgaan met de verschillende rollen die je hebt bij het begeleiden van promovendi, en vergroot je je eigen handelingsrepertoire.
Het begeleiden van keuzes maken
In deze workshop wordt aan de hand van een model inzichtelijk gemaakt wat kiezen inhoudt en wat dat van de student en de tutor vraagt.
Leergang Didactiek onderwijs voor professionals
Deze leergang ondersteunt docenten bij de (door)ontwikkeling van onderwijs voor professionals, met veel ruimte voor eigen leerdoelen, uitwisseling van ervaringen met collega’s en toepassing van het geleerde op de eigen onderwijspraktijk.
De leergang bevat drie gezamenlijke sessies, met daarnaast individuele coaching, intervisie en onderlinge uitwisseling.
Decaan in de klas
In deze workshop bespreken we hoe je in klasverband aan de slag gaat met studiekeuze, en welke activerende werkvormen hierbij passen. We testen ze in de praktijk, en scherpen ze aan.
Systematic Reviews of Diagnostic Studies (online)
In this course we discuss and practice the methods to assess the methodological quality of primary diagnostic test accuracy studies (QUADAS-2 instrument), the statistical models to meta-analyze the paired measures of test accuracy (bivariate meta-regression model of sensitivity and specificity), and how to critically read and interpret the findings of systematic review of diagnostic studies.