Toetsen op opleidingsniveau: toetsbeleid en toetsprogramma

• Startmomentin overleg
  • VoertaalNederlands

Deze training biedt ondersteuning bij het ontwerp, de uitvoering en de evaluatie van het toetsbeleid en toetsprogramma.

Bestemd voor

Opleidingsverantwoordelijken, opleidingscommissie, examencommissie, toetscommissie, docenten

Inhoud

Onderstaande voorbeelden van onderwerpen uit afgeronde adviestrajecten geven een beeld van de mogelijkheden.

Ontwerpen van programmatisch toetsen

• Aandacht voor formatief toetsen in het bestaande toetsprogramma
  • De rol van de examencommissie bij het evalueren van het toetsprogramma
  • Verbetering van toetsbeleid op het terrein van fraude en plagiaat
  • Uitwerken van de rol van de examencommissie vs toetscommissie in het vigerend toetsbeleid
  • Deskundigheidsbevordering van examinatoren/beoordelaars in de afstudeerfase

Vragen die hierbij kunnen spelen zijn:

• Hoe komen we tot een samenhangend toetsprogramma voor de gehele opleiding
  • Hoe borgen we de kwaliteit van de toetsing van leerlijnen binnen de opleiding
  • Hoe kunnen we onze toetsvisie formuleren en hoe werken we dit uit in een toetsprogramma
  • Hoe ontwikkelen we een solide toetsbeleid waarbij zowel de kwaliteit van de toetsen als de kwaliteit van de processen wordt geborgd
  • Hoe integreren we ons toetsbeleid met het toetsprogramma

Prijs

De kosten zijn afhankelijk van de maatwerkafspraken. De wensen en het aantal deelnemers bepalen mede de prijs. Op verzoek kan een kostenindicatie worden gegeven.

Kosten voor UU-docenten

UU-docenten kunnen gebruikmaken van O&T eenheden (mits beschikbaar) of deelnemen tegen gereduceerd tarief. In beide gevallen in overleg met de eigen faculteit.

Incompany

Dit betreft een incompanycursus. Data en locatie worden in overleg vastgesteld. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

Drs. Marlies van Beek

Heb je een (onderwijskundige) vraag, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een incompanytraining of adviestraject op maat? We denken graag met je mee.

Neem contact met ons op via: onderwijsadviesentraining@uu.nl of 030 253 2261.

Over Onderwijsadvies & Training

Onderwijsadvies & Training traint onderwijsprofessionals gedurende hun hele loopbaan. Wij bieden maatwerkoplossingen bij onderwijsvraagstukken, en geven scholen en opleidingen onderwijskundig advies. We verbinden kennis uit de wetenschap met de onderwijspraktijk om tot nieuwe perspectieven te komen. Onderwijsadvies & Training is onderdeel van de Universiteit Utrecht.

Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Op alle diensten van Onderwijsadvies & Training zijn betalings- en annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Volg ons via: