Lesson Study cyclus begeleiden op school (vo)

• StartmomentIn overleg
  • VoertaalNederlands

Inhoud

Wil je op jou school een Lesson Study doen, maar heb je niet de beschikking over de kennis en ervaring om dit te organiseren? Wij ondersteunen de school in het opzetten en uitvoeren van een Lesson Study. Indien gewenst leveren wij een procesbegeleider en deskundige. Hierbij is het streven de school in staat te stellen duurzaam en zelfstandig Lesson Study uit te voeren.

Bestemd voor

Docenten, vaksecties, schoolopleiders en schoolleiders.

Wat is Lesson Study?

Lesson Study is een praktijkonderzoek dat je samen met collega’s uitvoert. Het draait om systematisch en kritisch kijken naar de eigen lespraktijk, zodat je daarvan kunt leren.

De basis is een vraag uit de praktijk over het leren van leerlingen. Vervolgens zoek je als team nieuwe invalshoeken en ontwerp je een les. Tijdens het geven van die les worden gegevens verzameld via observaties, met vragenlijsten of uit opdrachten die leerlingen gemaakt hebben. De inzichten die dit oplevert gebruik je vervolgens om de les aan te scherpen en opnieuw te geven en te onderzoeken.

Incompany

Dit betreft een incompanycursus. Data en locatie worden in overleg vastgesteld. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

Dr. Karin Smit

Heb je een (onderwijskundige) vraag, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een incompanytraining of adviestraject op maat? We denken graag met je mee.

Neem contact met ons op via: onderwijsadviesentraining@uu.nl of 030 253 2261.

Over Onderwijsadvies & Training

Onderwijsadvies & Training traint onderwijsprofessionals gedurende hun hele loopbaan. Wij bieden maatwerkoplossingen bij onderwijsvraagstukken, en geven scholen en opleidingen onderwijskundig advies. We verbinden kennis uit de wetenschap met de onderwijspraktijk om tot nieuwe perspectieven te komen. Onderwijsadvies & Training is onderdeel van de Universiteit Utrecht.

Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Op alle diensten van Onderwijsadvies & Training zijn betalings- en annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Volg ons via: