Tools
In ons onderzoek dragen wij in samenwerking met onze partners bij aan concrete pedagogische en educatieve instrumenten, interventies en beoordelingsinstrumenten. Enkele voorbeelden zijn:
LITMUS-NL: online taaltesten voor meertalige kinderen
Testbatterij om beter onderscheid te kunnen maken tussen een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en een blootstellingsachterstand als gevolg van een verminderd taalaanbod.
Utrecht University Developmental Assessment Battery (UU-DAB) (in English)
UU-DAB is een online beoordelingsinstrument dat toegang biedt tot een breed scala aan wetenschappelijk gevalideerde instrumenten om de ontwikkeling van kinderen te beoordelen.
GodivAPP
Een methode waarmee kinderfysiotherapeuten de motorische ontwikkeling van jonge kinderen kunnen volgen via door ouders gemaakte filmbeelden.
The Filter Bubble App
Educatieve app die algoritmisch bewustzijn, kennis, agency en ethische reflectie bevordert voor leerlingen in het secundair onderwijs, in het bijzonder met betrekking tot hun meningsvorming en perspectiefbepaling.
VLOT
Met de VLOT Taalomgevingsanalyse kunnen consultatiebureaus risicofactoren in de taalomgeving van kinderen signaleren.
Early Years blog
Het platform voor professionals waar praktijk, onderzoek en innovatie elkaar vinden!