Wi-Fi op Universiteit Utrecht

Op de UU zijn twee wifi-netwerken beschikbaar: Utrecht University en eduroam. Beiden bieden toegang tot internet. Hieronder staat beschreven welk wifi-netwerk het meest geschikt is.

UU-medewerkers en studenten

Medewerkers en studenten van de UU kunnen het beste verbinden met het wifi-netwerk genaamd 'Utrecht University'. Via dit netwerk is er toegang hebt tot alle IT-applicaties en UU-systemen (zoals printen, de U-schijf, etc). Verbinden met eduroam is ook mogelijk als alleen internet nodig is (vergelijkbaar met thuis).

Gasten van andere onderwijsinstellingen

Gasten (medewerkers en studenten) van andere onderwijsinstellingen kunnen gebruik maken van eduroam. Verbinden gaat automatisch wanneer eduroam al op de eigen onderwijsinstelling al eerder is ingesteld.

Overige gasten

Gasten die standaard geen toegang hebben tot eduroam kunnen gebruik maken van eduroam Visitor Access (eVA). Dit is het gastennetwerk van eduroam. Toegang werkt als volgt:

• Zelf een dagcode aflezen. Op verschillende TV-schermen op de UU staat een dagcode voor eduroam. Gasten kunnen deze dagcode sms'en naar het opgegeven telefoonnummer en ontvangen per SMS een inlognaam en wachtwoord voor eduroam. Dit is de hele dag geldig. Instellen op het apparaat (telefoon, laptop) gaat op de gebruikelijke manier en staat beschreven in de handleidingen.
  • Een contactpersoon op de UU kan een gastaccount aanmaken via https://eva.eduroam.nl (en de handleiding hier). Vraag uw contactpersoon op de UU om dit te verzorgen.

Naar het buitenland of andere (niet UU-locatie)?

Verbind dan op locatie met eduroam en gebruik je UU-emailadres en wachtwoord om in te loggen. Het kan zijn dat je opnieuw je login-gegevens moet invoeren om verbinding te maken.