Correspondentie
Brief en envelop
Brief
Een brief kan worden verstuurd in print maar ook als PDF. De brief bestaat uit twee onderdelen: het briefpapier en de opmaak. Het briefpapier van de Universiteit Utrecht is voorbedrukt met het logo linksboven, in kleur. Daar kan de brief in zwart/wit op worden geprint. Er zijn word-sjablonen beschikbaar voor het maken van een brief. Daar kan ook een PDF van worden gemaakt.
Envelop
De standaard envelop van de Universiteit Utrecht is te verkrijgen in C4- en C5- formaat, met of zonder venster. Het voordrukken van een afzenderadres is optioneel en kan bij het bestellen van de envelop worden ingevoerd.
Visitekaart
Visitekaartjes van de Universiteit Utrecht bestel je via het secretariaat van je organisatieonderdeel. Een geautoriseerde secretariaatsmedewerker plaatst de bestelling direct bij de leverancier. Ben je secretariaatsmedewerker en ben je nog niet geautoriseerd om te bestellen, dan moet je eerst een account aanvragen bij de demandmanager van jouw organisatieonderdeel. De kaartjes worden altijd geprint of gedrukt bij Canon.
Meer informatie is te vinden op intranet.
E-mailhandtekening
Een uniforme e-mailhandtekening bevordert een professionele uitstraling. Meer informatie over de richtlijnen e-mailhandtekening is hier te vinden.
Uitnodiging
Een veelgebruikt format voor een uitnodiging vanuit de Universiteit Utrecht is een gevouwen liggende A5 kaart. Er is een aantal richtlijnen voor de opmaak van deze of een andere uitnodiging zoals de plaats van het logo, de keuze van het lettertype, kleur en beeld.
Neem voor het maken van een uitnodiging contact op met de afdeling communicatie van het universiteitsonderdeel waar je werkt of studeert, of met het Brandteam. Zij kunnen in overleg een opdracht aannemen en/of uitzetten bij een ontwerper.
Alle uitnodigingen worden geprint of gedrukt bij Canon.
Nieuwsbrief
De Universiteit Utrecht produceert verschillende digitale en gedrukte nieuwsbrieven.
Neem voor vragen over een digitale nieuwsbrief contact op met het webteam van de directie Communicatie & Marketing. Voor vragen over een papieren nieuwsbrief neem contact op met het brandteam.
Formulier
Het opmaken van een duidelijk formulier verdient de nodige aandacht. Hanteer een heldere titel, introductietekst en paginanummering om de gebruiker van het formulier te ondersteunen. Zorg ervoor dat een tekstregel maximaal ca. 20 woorden bevat.