Logo van de Universiteit Utrecht

logo toepassing

Een sterk merk!

Een merk wint aan kracht door het helder en consistent onder de aandacht te brengen. Dat kan in de eerste plaats door op alle uitingen van de Universiteit Utrecht gebruik te maken van het logo.

 

logo engelstalig

Het logo vertaald

Er is een Nederlands- en een Engelstalig logo beschikbaar. Het Engelstalige logo wordt gebruikt voor communicatiemiddelen die niet-Nederlandstalig, of tweetalig zijn.

UU logo met witruimte

Belangrijk om te weten

Het UU-logo heeft rondom een witruimte, hier aangegeven met een grijze stippellijn.
Het is niet toegestaan om hierin tekst of andere grafische elementen te plaatsen, zodat het logo altijd krachtig en eenduidig wordt getoond. 

Formaat

Het formaat van het logo heeft een vaste verhouding ten opzichte van het formaat van de huisstijldrager:
A6: 50% | A5: 70% | A4: 100% | A3: 140% | A2: 200% | A1: 280% | A0: 400%

Het logo wordt niet kleiner gebruikt dan 50% van het origineel.

Toepassingen

Van beide taalvarianten van het logo zijn verschillende versies beschikbaar. Afhankelijk van de toepassing kies je voor de juiste versie.

UU logo full colour
uu logo full colour wit
uu logo full colour beeld
UU log met woordmerk in wit
UU log met woordmerk in wit
UU logo met woordmerk in wit
UU logo in zwart
UU logo in zwart
Uu logo in zwart
UU logo in zwart met woordmerk in wit
UU logo in zwart met woordmerk in wit
UU logo in zwart met woordmerk in wit
UU logo toepassing in wit
UU logo toepassing in wit
UU logo toepassing in wit

Eigen stijl, geen eigen logo

Universitaire onderdelen hebben de vrijheid om binnen het basisontwerp van de huisstijl een eigen stijl te kiezen, met inachtneming van afgesproken en vastgelegde (esthetische) kaders. Zij profileren zich met de vermelding van de afzendernaam en met behulp van de keuze van hun media, tekst, beeld en vormgeving - alleen dus niet met een eigen logo.