Digitale nieuwsbrief

Er is een sjabloon voor digitale nieuwsbrieven met de juiste huisstijlelementen (lettertypes, kleurpalet, logo en plek voor sub-afzender) voor een uitstraling die past bij de Universiteit Utrecht.

We bieden twee versies van het sjabloon aan. Eén met het UU-logo en één met het UU-logo en de mogelijkheid daar een tweede afzender naast te zetten (het blokkensysteem). Die versie kan gebruikt worden door universitaire onderdelen met een eigen digitale nieuwsbrief. Dit vlak is niet bedoeld voor een onderwerp, thema of de titel van de nieuwsbrief.

Digitale nieuwsbrief
Digitale nieuwsbrief

We werken aan één sterk merk, de Universiteit Utrecht. Om onze communicatie meer in lijn te brengen raden we aan vooral gebruik te maken van deze sjablonen en niet eigen sjablonen met een sterk afwijkende vormgeving en uitstraling.

Beide versies zijn beschikbaar in zowel het Engels als Nederlands. De sjablonen staan klaar voor gebruik in het centrale account van de UU in Spotler, voorheen MailPlus. We nodigen iedereen binnen onze universiteit uit om hun nieuwsbrief te versturen vanuit dit centrale account in Spotler. Je kan dan direct gebruikmaken van de sjablonen en andere nieuwe doorontwikkelingen in de toekomst zonder verdere implementatie(kosten) naar een andere account. De nieuwe mappenstructuur in Spotler zorgt voor meer overzicht dan eerder mogelijk was.

Wat moet je doen om over te stappen naar het centrale account?

  1. Wil je meer informatie over, of overstappen naar, het centrale account in Spotler? Neem contact op met Erik Roelofs
  2. Zet je bestaande nieuwsbrief in het nieuwe sjabloon. Standaard maak je gebruik van Universiteit Utrecht als afzender (logo). Wil je gebruik maken van een tweede afzender? Dan maakt Erik Roelofs een header voor je aan met daarin jouw sub-afzender.
  3. Het kan zijn dat je een legitieme reden hebt om toch een eigen account te houden binnen Spotler. Ook dan moet je over stappen naar het nieuwe sjabloon. Deze moet dan geïmplementeerd worden in je account. Hier zijn kosten aan verbonden.
  4. Als er binnen je faculteit (ook) een andere service zoals MailChimp gebruik wordt, houdt er dan rekening mee dat je ook hier over zult moeten stappen naar het nieuwe sjabloon van de nieuwsbrief. Daar kunnen kosten aan verbonden zijn.