Communicatie vanuit een strategisch thema
Een strategisch thema is geen eigen merk maar volgt de corporate identiteit.
In hiërarchie staat een strategisch thema boven een subafzender. Dus voor strategische thema’s maken we geen gebruik van het afzenderblok.
Hoe communiceer ik vanuit een strategisch thema?
Er zijn 2 mogelijkheden, waarbij optie 1 de voorkeur heeft:
1) Gebruik het strategisch thema/focusgebied/hub als titel van de communicatie-uiting. Plaats op de communicatie-uiting een omschrijving van het strategisch thema/focusgebied/hub.

2) Voor sommige communicatiemiddelen is het niet mogelijk om optie 1 aan te houden. Een alternatief hiervoor is het strategisch thema/focusgebied/hub te koppelen aan het UU-logo zonder het afzenderblok een kleur te geven. Dit om de eenheid in afzender te benadrukken en geen visueel onderscheid te maken. Zet het strategisch thema in het lettertype Merriweather Regular. Plaats op de communicatie-uiting een omschrijving van het strategisch thema/focusgebied/hub.


Hiërachie UU, Strategisch Thema & communities en platforms
Maar hoe werkt dat dan met Communities of Platforms binnen een Strategisch Thema? Daar is ook een opzet voor, waarin de community/platform visueel in de hiërarchie boven het Strategisch Thema staat. De logica hierachter is dat hoe concreter het onderwerp, des te meer aandacht deze krijgt. Het Strategisch Thema is dan subtieler aanwezig.

