BMBF-uitingen maken

Voorbeeld met Corné Pieterse

1. Kies een opvallend verhaal over de Universiteit Utrecht

Selecteer een opvallend verhaal over de Universiteit Utrecht. Bijvoorbeeld op www.uu.nl. Kies een verhaal dat er om vraagt om doorverteld te worden. Dit verhaal draagt bij aan onze profilering en door er een BMBF-baken van te maken (door het opvallend vorm te geven, het juiste medium erbij te kiezen en het in de juiste context of omgeving te plaatsen) gaat dit verhaal extra opvallen.

Terug naar boven

 

2. Maak een bijbehorend 'baken'

De vormgeving van een BMBF-baken bestaat uit:

  • het rode vlak (de ‘thema-tag’);
  • een citaat (maximaal 15 woorden);
  • een pakkende foto;
  • een korte beschrijvende tekst
  • en een doorverwijzing via een url of #.
  • Zie de downloadpagina voor de  vormgeversrichtlijnen.
De lementen van een baken, voorbeeld met Corné Pieterse
Voorbeeld van een baken met daarin alle genoemde vormgevingselementen en Corné Pieterse in de rol van ambassadeur

Terug naar boven

3. Verbind het baken aan een 'ambassadeur'.

Ieder BMBF-baken is verbonden aan een ambassadeur (een wetenschapper, promovendus, student of partner), een thema (strategisch thema of een focusgebied) en een kernwaarde van onze organisatie (ambitie, kwaliteit, interdisciplinariteit, betrokkenheid, etc).

Terug naar boven

Voorbeeld: online het baken verbinden

4. BMBF-verhalen zijn op uu.nl met elkaar verbonden

BMBF-verhalen zijn op uu.nl met elkaar verbonden zodat ze naar elkaar verwijzen en ze elkaar versterken. Zo bouwen we aan een profiel dat bestaat uit concrete verhalen.

Tip voor webredacteuren van de Universiteit Utrecht: gebruik hiervoor in Drupal bijvoorbeeld het blok quick links en delen.

Terug naar boven

Voorbeeld van een tentoonstellingsbord

5. Kies het geschikte medium

Kies het geschikte medium of meerdere media die passen bij dit verhaal (Facebook bericht, Tweet, t-shirt, mok, tentoonstelling, poster, tas…) en plaats het verhaal in een relevante context of omgeving.

Terug naar boven

Voorbeeld met social media

6. Meet het effect

Meet het effect van het BMBF-baken indien mogelijk. Bijvoorbeeld het aantal likes op Facebook, retweets op Twitter. Bij een tentoonstelling of poster zal het een meer kwalitatieve meting zijn.

Terug naar boven

Terug naar de overzichtspagina over Bright minds, better future.