Bright minds, better future

Bright minds, better future (BMBF) is de rode draad in het bouwen aan onze reputatie. Bright minds staat voor de talenten binnen onze universiteit die werken aan een betere wereld. Better Future is een opdracht voor ons allemaal: een betere toekomst door ónze mensen, óns onderwijs en óns onderzoek.

Het BMBF concept:
Verhalen uit het hart van de Universiteit

De universiteit werkt aan een betere wereld. Dat doen we samen en over de grenzen van wetenschappelijke disciplines. Met Bright minds, better future keren we de universiteit binnenstebuiten en laten we zien hoe we dit doen. Deze verhalen uit het hart van de universiteit zijn de verhalen die erom vragen doorverteld te worden en die bepalen hoe de wereld naar ons kijkt.

Verbinden

We laten deze verhalen tot hun recht komen op de momenten dat ze relevant zijn. We doen dat actief, frequent en consequent. En we zorgen ervoor dat ze onmiskenbaar met onze universiteit verbonden worden. Daarmee onderscheiden wij ons van andere instituten op het gebied van onderzoek en onderwijs en bouwen zo aan onze reputatie.

Poster BMBF Universe
Het universum van Bright minds, better future
Voorbeeld met Corné Pieterse

1. Kies een opvallend verhaal over de Universiteit Utrecht

Selecteer een opvallend verhaal over de Universiteit Utrecht. Bijvoorbeeld op www.uu.nl. Dit verhaal draagt bij aan onze profilering en door er een BMBF-baken van te maken (door de kenmerkende vormgeving, het juiste medium erbij te kiezen en het in de juiste context of omgeving te plaatsen) valt dit verhaal extra op.

 

2. Maak een bijbehorend 'baken'

De vormgeving van een BMBF-baken bestaat uit:

  • het rode vlak (de ‘thema-tag’);
  • een citaat (maximaal 15 woorden);
  • een pakkende foto;
  • een korte beschrijvende tekst;
  • en een doorverwijzing via een url of #.
  • Download hier de vormgeversrichtlijnen.
De lementen van een baken, voorbeeld met Corné Pieterse
Voorbeeld van een baken met daarin alle genoemde vormgevingselementen en Corné Pieterse in de rol van ambassadeur

3. Verbind het baken aan een 'ambassadeur'.

Ieder BMBF-baken is verbonden aan een ambassadeur (een wetenschapper, promovendus, student of partner), een thema (strategisch thema of een focusgebied) en een kernwaarde van onze organisatie (Inspiratie, ambitie, onafhankelijkheid en betrokkenheid).

 

Voorbeeld: online het baken verbinden

4. BMBF-verhalen worden op uu.nl met elkaar verbonden

BMBF-verhalen worden op uu.nl met elkaar verbonden zodat ze naar elkaar verwijzen en ze elkaar versterken. Zo bouwen we aan een profiel dat bestaat uit concrete verhalen.

Voorbeeld van een tentoonstellingsbord

5. Kies het geschikte medium

Kies het geschikte medium of meerdere media die passen bij dit verhaal (Social media bericht, t-shirt, video, tentoonstelling, poster, tas…) en plaats het verhaal in een relevante context of omgeving.

Voorbeeld met social media

6. Meet het effect

Meet het effect van het BMBF-baken indien mogelijk. Bijvoorbeeld het aantal likes op Facebook, retweets op Twitter. Bij een tentoonstelling of poster zal het een meer kwalitatieve meting zijn.

Pay-off

De pay-off fungeert als een keurmerk. Het wordt alleen geplaatst op uitingen met een inhoudelijk verhaal.

De pay-off van de Universiteit Utrecht.