Subsidies en prijzen

Geld

Wetenschappelijk onderzoek is steeds meer afhankelijk van externe financiering van organisaties en instellingen. Maar de concurrentie is groot. Welke onderzoekers van de faculteit Sociale Wetenschappen waren de afgelopen jaren succesvol met hun subsidieaanvraag?

Een aantal laureaten uitgelicht:

NWO Veni 2021

  • Maaike van der Vleuten, Sociologie. De loonkloof overbruggen. Wat LHBT-stellen ons leren over gender ongelijkheid.

NWO VICI 2021

NWO Vidi 2021

  • Caroline Junge, Psychologische Functieleer, Voorspellers van taalvaardigheid: brein‐, kind‐, en omgevingsfactoren in de eerste 1001 dagen samen nader bekeken.
  • Lisette Hornstra, Educatie, Gelijke kansen: Differentieel lesgeven als versterker van etnische en sociaaleconomische verschillen in onderwijsuitkomsten.

ERC Consolidator Grant 2021

  • Tobias Stark, Interdisciplinaire sociale wetenschap. DualNets: Bridges in social networks: Harnessing dual identity to improve interethnic relations.

ERC Starting Grant 2021

  • Valentina Di Stasio, Interdisciplinaire sociale wetenschap. TARGETS: What Makes People Targets: A Multi-Actor Study of How Ethnic Discrimination is Perceived, Tackled and Avoided

Rubicon 2021

  • Lydia Laninga-Wijnen, Interdisciplinaire sociale wetenschap. Verdedigd worden in pest-situaties: Wanneer zijn slachtoffers daar écht mee geholpen?

NWO Vici 2020

  • Tamara van Gog, Educatie. Calibrated and in Control: Improving Students’ Self-Regulated Learning

Marie Sklodowska Curie – Individual Fellowship 2020

  • Dr. M. (Magdalena) Bobowik (M. Verkuijten), Algemene Sociale Wetenschappen. From TEARs to AID: the effects of emotional tears in images of refugees on helping through crowdfunding actions.
  • Ashwin Rambaran, Interdisciplinaire sociale wetenschap. MOCC: Microaggressions on College Campuses

ERC Consolidator Grant 2019

  • Prof. dr. Ellen Hamaker, Methoden en Statistiek. Coming-of-age of Process Research: Connecting Theory with Measurement and Modelling.
  • Prof. dr. Stefan van der Stigchel, Psychologische Functieleer. The mental economy: testing a dynamic trade-off between internal storage and external sampling.
  • Prof. dr. Sander Thomaes, Ontwikkelingspsychologie. Understanding and Unleashing Adolescents' Eco-Friendly Behavior.

NWO Veni 2019

  • Stefanie Nelemans, Jeugd en Gezin. Waarom let iedereen op mij?! Toewerken naar een nieuw model om sociale angst bij jongeren te verklaren.
  • Caspar van Lissa, Methoden & Statistiek. Zal het goed gaan met de kinderen? Het voorspellen van de emotionele ontwikkeling in de adolescentie.

NWO Vidi 2019

  • Amy Nivette, Sociologie. Kan een positievere waarneming van de politie criminaliteit voorkomen?

NWO Vici 2019

  • Elma Blom, Pedagogiek in Diverse Samenlevingen. Mix that language! Of toch maar niet?

NWO Vidi 2018

  • Carlijn Kamphuis, Algemene Sociale Wetenschappen. Unravelling health inequalities using systems thinking.
  • Daniel Oberski, Methoden & Statistiek. A validity sieve for digital traces.
  • Elske Salemink, Klinische Psychologie. Are you ready? Predicting anxiety reduction in treatment.

ERC Consolidator Grant 2018

  • Martijn Oosterbaan, Culturele Antropologie. Sacralizing Security: Religion, Violence and Authority in Mega-Cities of the Global South.

NWO Veni 2018

  • Jasper de Groot, Sociale & Organisatiepsychologie.  ‘Angstzweet’: van moleculen tot gedrag.
  • Sanne Moorman, Psychologische Functieleer. Tracking live brain activity during birdsong learning and memory formation.

NWO Vidi 2018

  • Willem Frankenhuis, Ontwikkelingspsychologie. Verborgen Talenten in Stressvolle Omgevingen

NWO Rubicon 2018

  • Bas Hofstra, Sociologie. Broken Through But Ignored: Glass Ceilings in Science.

ERC Consolidator Grants 2017

  • Mara Yerkes, Algemene Sociale Wetenschappen. Enhancing Capabilities? Rethinking Work-life Policies and their Impact from a New Perspective.
  • Susan Branje, Jeugd en Gezin. Development of Identity and Relationships during Transitions in Adolescence.

ERC PoC Grant 2017

Rubicon 2017

  • Vincent Hoogerheide, Educatie. - Gaining from Explaining: Effects of Social Presence in Learning‐by‐Teaching

Veni 2017

  • dr. Antonie Knigge, Sociologie. - Towards Equal Educational Opportunities: The Complex Interaction between Genes, Families, and Schools
  • dr. Nathan van der Stoep, Psychologische Functieleer. - Herstel van zintuigelijke eenheid

ERC Starting Grant 2016

  • Borja Martinovic, Algemene Sociale Wetenschappen. - 'This country is ours': Collective psychological ownership and ethnic attitudes
  • Sanne Akkerman, Educatie. - Lost in Transition? Multiple Interests in Contexts of Education, Leisure and Work

ERC Advanced 2016

  • prof.dr. Maykel Verkuten, Algemene Sociale Wetenschappen. - Intergroup toleration: It’s Nature, Processes, and Consequences for Culturally Diverse Societies

Vidi 2016

  • dr. Ben Harvey, Psychologische Functieleer. - Neural time processing networks across the senses

 

Overzicht van eerder verworven subsidies

Contact