Hoe werkt PetScan?
PetScan werkt via uw Praktijk Management Software (PMS). Het is beschikbaar in IDEXX Animana, VIVA Veterinary, Vetsware en Provet Cloud. Animana heeft in hun Knowledge Base een artikel over hoe het invoeren van PetScan in zijn werk gaat in Animana.
Automatische doorgave van patiëntgegevens
De algemene gegevens van uw patiënt worden automatisch uit het patiëntdossier ingelezen in PetScan. Deze gegevens zijn:
- Diersoort
- Geslacht
- Diertype
- Ras
- Gewicht
- Geboortedatum
- Consultdatum
Let op: Het chipnummer wordt ook ingelezen, maar komt gecodeerd aan bij de database van het expertisecentrum, hiermee is de privacy van uw klanten volledig gewaarborgd.
Zelf invullen: Diagnose (en ras)
Elk bezoek bij een dierenarts dient geregistreerd te worden. Betreft het bezoek een vaccinatie, controle, verbandwissel, etc.; voer dan “Geen bijzonderheden” in PetScan in. Deze gegevens zijn ook essentieel voor een betrouwbare data-analyse. U voert als diagnose ofwel de specifieke einddiagnose in, ofwel hoe ver u komt in uw diagnostische pad. Hierdoor kunt u altijd een diagnose invoeren, ook als een eigenaar geen verdere diagnostiek wil.
U kunt op twee manieren bij de diagnose komen:
- Opzoeken in de diagnoseboom. De diagnoseboom is gestructureerd op orgaansysteem en anatomische locatie van het probleem.
- Met gebruik van het zoekveld.
Ras
Daarnaast is het goed om het ras te controleren in PetScan, indien dit eenmaal voor een patiënt is gedaan wordt het ras van de patiënt ook opgeslagen in het systeem. De complete rassenlijst is opgesteld met behulp van de Raad van Beheer van de Kynologie.
Diagnose achteraf invullen
Vult u achteraf een diagnose in? PetScan neemt de datum van die dag over, dit kunt u aanpassen in het onderdeel “Patiëntgegevens” van PetScan naar de datum waarop het consult heeft plaatsgevonden.
Diagnose registreren
Heeft u de diagnose in PetScan gevonden? Klik op deze diagnose en vervolgens op “Verstuur”. Hiermee is de diagnose in PetScan geregistreerd.