Afspraken met uitgevers over hergebruik

Raadpleeg hier per uitgever de voorwaarden voor hergebruik van teksten uit digitale tijdschriften en e-books in onderwijsmateriaal dat wordt gebruikt binnen de Universiteit Utrecht (dus niet in materiaal dat buiten de universiteit wordt gebruikt of is ontwikkeld voor commerciële doeleinden).

Wanneer je op basis van onderstaande lijst materiaal overneemt vragen wij je de volgende mededeling in het document te plaatsen:
Overname toegestaan volgens afspraak met uitgeverJe bent altijd verplicht om op de juiste wijze te citeren en je bronnen te vermelden.

Let op!
De voorwaarden kunnen veranderen. De lijst wordt regelmatig aangevuld en geüpdatet.

Uitgevers

Uitgevers van digitale tijdschriften waarmee afspraken zijn gemaakt over overnames

Onderstaande uitgevers staan toe dat je materiaal overneemt in een papieren of digitale reader (inclusief lange overnames).

• ACS - American Chemical Society
  • Annual Reviews
  • Berghahn Books (journals) (na gebruik weer verwijderen)
  • BioMedCentral (Open Access) (met vermelding van de Creative Commons-licentie)
  • BioOne
  • BMJ
  • Brill
  • Cambridge University Press (na gebruik weer verwijderen)
  • Edinburgh University Press (na gebruik weer verwijderen)
  • Elsevier Science Journals: Science Direct Online (na gebruik weer verwijderen)
  • Emerald (na gebruik weer verwijderen)
  • Informa Healthcare
  • International Press (Boston)
  • Karger
  • Lippincott Williams & Wilkins Inc.
  • Mary Ann Liebert
  • Multi-Science Publishing (alleen artikelen uit 2009-2011 mogen worden gebruikt)
  • Oxford University Press (tijdschriftartikelen)
  • Paris
  • Project Muse
  • ProQuest PAO I-V (na gebruik weer verwijderen)
  • Rechtsorde
  • Sage
  • SDU Uitgevers
  • Springer Journals
  • Taylor & Francis
  • The Scientific World Journal (alleen artikelen uit 2009-2011 mogen worden gebruikt)
  • Wiley InterScience / John Wiley

Staat de uitgever die je zoekt hier niet tussen? Dan zijn er geen afspraken zijn met de uitgever. Alleen overnames die vallen binnen de Easy Access-regeling en overnames van materiaal met een Creative Commons-licentie zijn toegestaan.

E-books

Uitgevers van e-books waarmee afspraken zijn gemaakt over overnames

• Gale (ECCO)
  • ProQuest (EEBO) (na gebruik weer verwijderen)