Ronald van Kempen Human Geography and Spatial Planning Fund

Doel: stimuleren promotie- en postdoc-onderzoek op het gebied van sociale geografie en planologie (Human Geography and Spatial Planning)
Opgericht door: de faculteit Geowetenschappen, ter ere van prof. dr. Ronald van Kempen

Bijdragen aan dit fonds? Dat kan bijvoorbeeld door een eenmalige gift over te maken of door periodiek te schenken. Of klik op de doneerbutton om direct te doneren via Tikkie.

Informatie over hoe te doneren
Doneer direct via Tikkie

Het Ronald van Kempen Human Geography and Spatial Planning Fund stelt financiële middelen ter beschikking waarmee de faculteit Geowetenschappen jong wetenschappelijk personeel in het begin van hun carrière extra ontwikkelmogelijkheden kan bieden. Het fonds op naam is door prof. dr. P. Hoekstra ingesteld ter nagedachtenis aan prof. dr. Ronald van Kempen en zijn werk voor de universiteit als leraar, professor, oud-decaan en sociaal geograaf.

Wie komen in aanmerking voor beurzen?

Jong wetenschappelijk personeel van de UU of personeel dat bij de UU in dienst komt. Door hen de kans te geven om buitenlandervaringen op te doen, ontwikkelen ze vaardigheden op het gebied van onderwijs en onderzoek. Deze competenties kunnen ze dan weer inzetten in hun werk aan de UU.

Het fonds kent jaarlijks één beurs toe. Het gaat hierbij om de helft van de benodigde middelen voor het opdoen van de buitenlandervaring met een maximum van 14.000 euro. Het verstrekken van deze beurzen verloopt via de faculteit Geowetenschappen.

College: Ronald van Kempen over 'Urban Diversity'