Gebruik kennis van het verleden om de pandemie te verslaan

Een militair ziekenhuis in Kansas tijdens de uitbraak van de Spaanse griep (1918-1919). Bron: Wikimedia/ courtesy of the National Museum of Health and Medicine, Armed Forces Institute of Pathology, Washington, D.C., United States

Om de coronacrisis op te lossen hebben we meer dan alleen een biomedische en technische strategie nodig. In een artikel op mediaplatform the low countries pleit prof. dr. Beatrice de Graaf (Geschiedenis en Kunstgeschiedenis) samen met drie andere historici voor een multidisciplinaire aanpak, waarbij ook de sociale, culturele, economische en psychologische dimensies van de samenleving in acht worden genomen. Volgens hun is geschiedenis de gereedschapskist die we kunnen gebruiken om deze aanpak waar te maken.

Dit artikel is gepubliceerd in het Engels. Meer informatie is daarom te vinden in het Engels.