Ieder jaar beloont de Universiteit Utrecht de wetenschapper die het meest prominent in de media is geweest en daar zelf actief aan heeft bijgedragen. De Universiteit Utrecht wil zo wetenschappers stimuleren om publiciteit te genereren voor hun onderzoek en deel te nemen aan het maatschappelijk debat. De UU-Publiprijs bestaat uit een budget voor het maken van een video over het onderzoek van de wetenschapper ten behoeve van publiciteit.

CRITERIA EN PROCEDURE

Elk najaar wordt een shortlist opgesteld van drie wetenschappers die het meest in de media waren, gebaseerd op een gewogen telling van het aantal mediaoptredens over het afgelopen academisch jaar. Uit de shortlist van drie genomineerden kiest een jury de winnaar. De jury bestaat elk jaar uit een aantal gerenommeerde wetenschappers en communicatiespecialisten van binnen en buiten de universiteit.

Informatie: Armand Heijnen, Directie Communicatie & Marketing.

Winnaars en genomineerden

Martin van den Berg
10 januari 2017
Van den Berg krijgt de prijs vanwege zijn mediaoptredens waarbij hij met zijn expertise het maatschappelijke debat niet alleen verdiept, maar ook agendeert.
Historisch logo Universiteit Utrecht op houten bank
11 oktober 2016
De Universiteit Utrecht heeft de Utrechtse onderzoekers Martin van den Berg, Lonneke IJsseldijk en Leonard Rutgers genomineerd voor de UU-Publiprijs 2016.
Prof. dr. Beatrice de Graaf
4 januari 2016
De Graaf krijgt de prijs vanwege haar vele mediaoptredens, met name over terrorisme en veiligheid, maar ook over de Nationale Wetenschapsagenda.

Pagina's

RSS