P.INC poster campagne
Droombaan? Of droom je over je baan? De P.INC poster campagne heeft als doel om gesprekken over inclusie, dataverzameling en privacy toegankelijker te maken op de werkvloer. De campagne is een initiatief van het transdisciplinaire project Privacy en Inclusie (Project P.INC) en is een samenwerking tussen prof. dr. Jojanneke van der Toorn, dr. Martine Veldhuizen (beiden van de Utrecht Young Academy), dr. Daniel Tetteroo (TU/e Young Academy), en Studio SociaalCentraal.
De posters, beschikbaar in het Nederlands en het Engels, haken in op de behoefte van werkgevers om gevoelige onderwerpen als seksuele oriëntatie, burn-out en overgangsklachten bespreekbaar te maken op de werkvloer. Werkgevers willen graag de behoeften en ervaringen van verschillende groepen medewerkers in kaart brengen maar weten niet goed hoe ze dit moeten aanpakken zonder de privacy van werknemers te schenden. De posters zijn een manier voor werkgevers om hierover het gesprek aan te gaan met werknemers.
Hoe werkt de campagne?
De campagne bestaat enerzijds uit posters die worden opgehangen in de kantoren, wc’s en hallen van organisaties en anderzijds uit een email die naar werknemers gestuurd wordt. De posters zijn zo ontworpen dat ze voor een ‘huh?’-moment zorgen. De afbeeldingen en teksten zijn bijvoorbeeld bewust dubbelzinnig en niet altijd passende in de werkcontext. De uitleg van de posters, het ‘ohh!’-moment, wordt gefaciliteerd door een mail die het doel van de campagne inhoudt, samen met een uitnodiging om in gesprek te gaan.
Campagne materiaal
U kunt de materialen hier downloaden:
- Project handleiding: Nederlands en Engels
- Seksuele oriëntatie: Nederlands (poster, e-mail) en Engels (poster, e-mail)
- Menopauze: Nederlands (poster, e-mail) en Engels (poster, e-mail)
- Burn-out: Nederlands (poster, e-mail) en Engels (poster, e-mail)
Maatwerk
Mocht u een ander thema bespreekbaar willen maken op het werk en materiaal op maat wensen, neem dan contact op met Studio SociaalCentraal.