Dr. Reine van der Wal

Dr. Reine van der Wal (foto: Ed van Rijswijk)

Reine van der Wal is universitair docent Sociale en Organisatorische Psychologie. Ze is gefascineerd door de kracht van sociale relaties. Het is simpelweg onmogelijk om een lang, gezond en gelukkig leven te leiden zonder andere mensen om je heen. In haar onderzoek, onderwijs en commissiewerk richt ze zich daarom op het belang van stabiele en krachtige sociale relaties.

In één van haar huidige interdisciplinaire projecten onderzoekt ze hoe ouders en kinderen samen omgaan met de chronische ziekte van een kind.

Hoe beschermen en behouden mensen waardevolle relaties in tijden van conflict of stress?

Reine van der Wal is lid van de Utrecht Young Academy, een ontmoetingsplek voor jonge talentvolle wetenschappers, sinds 2022.