Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo Universiteit Utrecht, link naar homepage
Zoeken op

Taalkeuze

English en

Kruimelpad

  1. UU.nl
  2. Onderzoek
  3. Onderzoek op scholen
  4. Lopende onderzoeken

Onderzoek op scholen

Onderzoek op scholen

  • Onderzoek op scholen
  • Nieuws
  • Lopende onderzoeken
    • Onne van Buren
    • Ramon de Jonge
    • Berber de Jong
    • Veerle Eggens
    • Constantijn Mennes
    • Tim Bouchée
    • Marion van Brederode
    • Mart Mojet
    • Jeroen Maes
    • Marianne van Dijke-Droogers
    • Ria Kraakman-van der Zwet
  • Afgeronde onderzoeken
    • Annemieke Vermeijlen-Aerdts
    • Arjan de Graaf
    • Dick Hoekzema
    • Dié Gijsbers
    • Eline Westerhout
    • Gerardo Soto y Koelemeijer
    • Ilse Landa
    • Jan Jaap Wietsma
    • Lodewijk Koopman
    • Marion van Brederode
    • Marloes van Hoeve
    • Micha Ummels
    • Michiel Dam
    • Olivier van Beekum
    • Onne van Buuren
    • Paul Logman
    • Ria Kraakman-van der Zwet
    • Stanley Delhaye
    • Talitha Visser
    • Wouter Koning
  • Analyse
  • Agenda
  • Organisatie
  • Contact
UU home

Onderzoek op scholen

  • Nieuws
  • Lopende onderzoeken
    • Onne van Buren
    • Ramon de Jonge
    • Berber de Jong
    • Veerle Eggens
    • Constantijn Mennes
    • Tim Bouchée
    • Marion van Brederode
    • Mart Mojet
    • Jeroen Maes
    • Marianne van Dijke-Droogers
    • Ria Kraakman-van der Zwet
  • Afgeronde onderzoeken
  • Analyse
  • Agenda
  • Organisatie
  • Contact

Lopende onderzoeken

Onderzoekers

Hieronder staat een overzicht van de docentonderzoekers, een samenvatting van hun praktijkgericht onderwijsonderzoek, de vo-scholen waar zij werkzaam zijn en de begeleidende onderzoeksinstituten.

Cohort 2024

Onne van Buuren

Cijferloos, feedbackvol en leerdoelgericht toetsen in een schoolsetting waarin leerlingen gewend zijn aan cijfers

Ramon de Jonge

Community-Engaged Learning om interesse in het bètaonderwijs te bevorderen

Berber de Jong

Systeemdenken via perspectieven als oplossing voor de lage samenhang in het biologieonderwijs

Veerle Eggens

Bèta-brij of goed geïntegreerd: Interdisciplinair bèta-onderwijs vormgeven in de bovenbouw van havo/vwo

Constantijn Mennes

Biodiversiteit in het klaslokaal: een studie naar de kracht van verwondering over biodiversiteit als antwoord op eco-anxiety

Tim Bouchée

Het onderwijzen van het band gap concept bij kwantumfysica in het voortgezet onderwijs

Cohort 2023

Marion van Brederode

Kritisch- en creatief denken en handelen bij het practicum van de bètavakken

Mart Mojet

iVR-toepassingen binnen Havo/Vwo bèta-onderwijs; effect op leeropbrengst, in relatie tot individuele leerlingeigenschappen

Jeroen Maes

Vakoverstijgend Wiskunde Onderwijs

Cohort 2021

Marianne van Dijke-Droogers

Academische denkvaardigheden stimuleren in blended lesmodules voor bètaonderwijs

Ria Kraakman-van der Zwet

Scheikundige experimenten leren ontwerpen

Footer menu (NL)

  • Direct naar

    • Een studie kiezen
    • Studenteninformatie
    • Vacatures
    • Alumni
    • Doneren
  • Diensten

    • Intranet voor medewerkers
    • Cursusplanner
    • My Timetable
  • Over de UU

    • Contact
    • Adresboek
    • Disclaimer
    • Privacy

Contact

Volg UU

  • Facebook
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram

Universiteit Utrecht
Heidelberglaan 8
3584 CS Utrecht
Nederland
Tel. (030) 253 35 50