Wie zijn wij?

Wij zijn een groep wetenschappers, werkzaam bij Sociale Wetenschappen en van Rechtsgeleerdheid. Als onderzoekers zijn wij allemaal geïnteresseerd in de stem van kinderen tijdens en na scheiding. Bij Sociale Wetenschappen hebben we veel ervaring met onderzoek naar de gezinsrelaties en de ervaringen van kinderen na scheiding. Bij Rechtsgeleerdheid hebben we juist ervaring met uitzoeken hoe het recht werkt en welke rechten kinderen en ouders hebben na scheiding.

Samen dienden wij een onderzoeksvoorstel in bij NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek), die het project financiert van 2023 tot en met 2026. Tijdens de aanvraag en uitvoering van dit onderzoek krijgen wij hulp van twee panels: Een jongerenpanel en een groep met maatschappelijke partners.

Projectleider

Onderzoekers