Bij dreigingen voor onze veiligheid kunnen kernwaarden in de samenleving lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Hoe kunnen we daar evenwichtiger mee omgaan? In Security in Open Societies (SOS) werken onderzoekers samen met maatschappelijke partners aan het vinden van antwoorden op actuele maatschappelijke vraagstukken rondom deze thema’s. Vanuit de wetenschap, maar voor én met de praktijk.

Open, veerkrachtige samenlevingen

Geïnteresseerd in onderzoek naar thema's zoals veiligheid, polarisatie, democratie en gender? Security in Open Societies is onderdeel van Institutions for Open Societies, de unieke onderzoeksexpertise van de Universiteit Utrecht. Hier wordt al ons onderzoek omtrent open, veerkrachtige samenlevingen gebundeld.