Kernreferenties
Baneke, D., Fintelman, A., & Zuidervaart, H. (Red.)(2013). Wonderen zijn verricht door de geestdrift van de stichters. Impressies van een eeuw wetenschaps- en universiteitsgeschiedenis in de Lage Landen. Studium, 6(3-4).
De Lange, J. (1987). Mathematics, Insight and Meaning. Utrecht: OW & OC, Utrecht University.
Freudenthal, H. (1991). Revisiting Mathematics Education. China Lectures. Dordrecht, the Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
Gravemeijer, K.P.E. (1994). Developing Realistic Mathematics Education. Utrecht, the Netherlands: CD-ß Press / Freudenthal Institute.
Michels, B.I. and Eijkelhof, H.M.C. (2018). High-school students engaging with researchers within a pre-university programme: Motivations and experiences. Research for All, 2(1), 43–61. DOI 10.18546/RFA.02.1.05.
Treffers, A. (1987). Three dimensions. A model of goal and theory description in mathematics instruction – The Wiskobas project. Dordrecht, the Netherlands: D. Reidel Publishing Company.
Van den Heuvel-Panhuizen M., Drijvers P. (2020). Realistic Mathematics Education. In S. Lerman (Ed.) Encyclopedia of Mathematics Education. Cham, Switserland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-15789-0_170
Wijdeveld, E., Verhage, H., & Schoemaker, G. (2000). Van CMLW tot Freudenthal Instituut. In F. Goffree, M. van Hoorn, & B. Zwaneveld (Red.), Honderd jaar wiskundeonderwijs (pp. 355—374). Leusden, the Netherlands: Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren.