Leren en blijven leren: zo komt Nederland vooruit

Goed onderwijs komt iedereen ten goede: jong en oud. En goed onderwezen mensen helpen de samenleving vooruit. 

Binnen Education for Learning Societies (ELS) bundelen onderzoekers van de Universiteit Utrecht hun krachten. De achtergrond van de betrokken onderzoekers loopt uiteen: van pedagoog tot taalwetenschapper, van psycholoog tot econoom en van onderwijskundige tot arts. De vragen die zij willen beantwoorden zijn eveneens divers, zoals:

Moet een Marokkaans kind thuis zijn moedertaal spreken?
Kunnen prentenboeken bijdragen aan de rekenvaardigheid van kleuters?
Hoe leer je radiologen in opleiding 3D-beelden te interpreteren?

Hoe verschillend de achtergrond en de te beantwoorden vragen ook zijn, het onderzoek van de ELS-wetenschappers heeft een doel: door onderwijs de ontwikkeling van jong en oud bevorderen.

Nieuws

29 maart 2018
Wat kan het Nederlandse onderwijs van het experiment met de iPadscholen leren? Onderwijswetenschapper geeft antwoord.
21 februari 2018
Wiskundige en onderwijswetenschapper Arthur Bakker legt uit wat embodied design voor het rekenonderwijs in Nederland kan betekenen.
20 februari 2018
De app 'Moedertaal in het onderwijs Nederlands als Tweede Taal (MoedINT2)' helpt docenten die Nederlands als tweede taal doceren.

Pagina's

RSS

Agenda

Symposium Eye Learn
9 juli 2018 10:00 - 17:30
Eye-tracking experts over toepassingen van eye-tracking technologie om onderwijs te verbeteren. Interesse? Meld je gratis aan!
RSS