Leren en blijven leren: zo komt Nederland vooruit

Goed onderwijs komt iedereen ten goede: jong en oud. En goed onderwezen mensen helpen de samenleving vooruit. 

Binnen Education for Learning Societies (ELS) bundelen onderzoekers van de Universiteit Utrecht hun krachten. De achtergrond van de betrokken onderzoekers loopt uiteen: van pedagoog tot taalwetenschapper, van psycholoog tot econoom en van onderwijskundige tot arts. De vragen die zij willen beantwoorden zijn eveneens divers, zoals:

Moet een Marokkaans kind thuis zijn moedertaal spreken?
Kunnen prentenboeken bijdragen aan de rekenvaardigheid van kleuters?
Hoe leer je radiologen in opleiding 3D-beelden te interpreteren?

Hoe verschillend de achtergrond en de te beantwoorden vragen ook zijn, het onderzoek van de ELS-wetenschappers heeft een doel: door onderwijs de ontwikkeling van jong en oud bevorderen.

Nieuws

© iStockphoto.com
2 september 2019
Het ERASMUS+ project Lehrkompetenzentwicklung für Extensives Lesen (LEELU) motiveert middelbare scholieren meer te lezen in een vreemde taal.
Dr. Sterre Leufkens
15 juli 2019
Een nieuwe taal leren kan soms behoorlijk lastig zijn. Waarom is de ene taal moeilijker om te leren dan de ander?
© iStockphoto.com
15 juli 2019
Als je alles wilt weten over taal, luister dan naar de taalexperts David Peeters, Elma Blom en Sterre Leufkens in het Science Café over taal.

Pagina's

RSS

Agenda

28 november 2019 09:00 - 29 november 2019 17:30
Op deze conferentie delen professionals, beleidsmakers en onderzoekers hun ervaringen met onder meer voorschools onderwijs en basisonderwijs.
RSS