Leren en blijven leren: zo komt Nederland vooruit

Goed onderwijs komt iedereen ten goede: jong en oud. En goed onderwezen mensen helpen de samenleving vooruit. 

Binnen Education for Learning Societies (ELS) bundelen onderzoekers van de Universiteit Utrecht hun krachten. De achtergrond van de betrokken onderzoekers loopt uiteen: van pedagoog tot taalwetenschapper, van psycholoog tot econoom en van onderwijskundige tot arts. De vragen die zij willen beantwoorden zijn eveneens divers, zoals:

Moet een Marokkaans kind thuis zijn moedertaal spreken?
Kunnen prentenboeken bijdragen aan de rekenvaardigheid van kleuters?
Hoe leer je radiologen in opleiding 3D-beelden te interpreteren?

Hoe verschillend de achtergrond en de te beantwoorden vragen ook zijn, het onderzoek van de ELS-wetenschappers heeft een doel: door onderwijs de ontwikkeling van jong en oud bevorderen.

Nieuws

10 juli 2018
Hoogleraar Global Economic Challenges wil onder meer de kwaliteit van de vroegschoolse educatie voor kleuters uit arme families verbeteren.
3 juli 2018
NEMO Kennislink interviewde Sterre Leufkens over problemen in NT2-onderwijs die migranten met verschillende taalachtergronden tegenkomen.
29 maart 2018
Wat kan het Nederlandse onderwijs van het experiment met de iPadscholen leren? Onderwijswetenschapper geeft antwoord.

Pagina's

RSS

Agenda

Motor development
10 september 2018 10:00 - 11 september 2018 14:00
The first conference about infant motor development in context at Utrecht University!
RSS