Talentvolle student: Liam Tjoa

Veel bedrijven worstelen met Snapchat.
Liam Tjoa, bachelorstudent Informatiekunde en Snapchatondernemer.
Liam Tjoa

Online maffiaspel

Liam Tjoa (20) is bachelorstudent Informatiekunde en Snapchatondernemer. Liam verdiende op zijn dertiende zijn eerste geld met een eigen online maffiaspel en begon daarna een internetbedrijf. Op zijn zestiende liep hij stage bij Juramy van (ex-)profvoetballers Demi de Zeeuw, Gregory van der Wiel en Eljero Elia, bekend van de Instagramcampagnes voor het kledingmerk BALR.

Snapchat

Na zijn eindexamen zette hij een Snapchataccount voor de NOS op en ontmoette hij Tim van der Wiel die hetzelfde deed voor platenlabel Spinnin’ Records. Samen begonnen ze GoSpooky. Nu adviseren ze grote bedrijven als Hema, MTV en CoolCat, maar ook de Rijksoverheid en muziekfestival Lowlands over het gebruik van Snaps.

Veelbelovend

GoSpooky wordt door zakenbladen als Sprout en Forbes en door de marketeersstichting SAN getipt als veelbelovend. “Bedrijven worstelen met Snapchat, daar was een gat in de markt. Voor mijn studie blijft helaas weinig tijd over. Dat komt later hopelijk weer.”

Trots op: De resultaten en de vooruitgang die we het afgelopen jaar geboekt hebben. Ambitie: Zo groot mogelijk worden in de wereld van marketing. Inspiratiebron: De oprichter van Snapchat Evan Spiegel, hij heeft in korte tijd een sterk bedrijf opgezet. Guilty pleasure: Slechte internetfilmpjes; waardeloze vlogs, goedkope edits, alles wat op Dumpert staat etcetera.

Lees meer portretten van talentvolle Utrechtse studenten.