Voor: docenten die weinig of geen ervaring hebben met de toetsvorm, maar ook als opfrismogelijkheid voor meer ervaren docenten(teams).
In deze workshop leren de deelnemers efficiënte technieken om te komen tot veel vragen van het beoogde niveau die kwalitatief door de beugel kunnen. Verschillende vraagsjablonen en bijbehorende vuistregels voor het formuleren van meerkeuzevragen worden toegepast op eigen materiaal.
In de workshop wordt oefenen de deelnemers zicvh in het gebruik van methoden om de samenstelling van de toets te bepalen naar inhoud, niveau en moeilijkheidsgraad van de vragen. Voors en tegen van verschillende cesuurmethoden worden geïllustreerd.
U leert de analysegegevens die via geautomatiseerde verwerking beschikbaar komen te lezen, te interpreteren en te gebruiken ter verbetering van de toets.

Duur, frequentie, data en tijden

In overleg (minimaal 2 en maximaal 3 bijeenkomsten van 3 uur).

Contact en informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Jaap Milius
T 030 253 1965 / 4472
E j.j.milius@uu.nl