Klascoach2.0 - online coaching voor pedagogisch medewerkers en leerkrachten groep 1 en 2

Coachingscyclus

Onderzoek wijst uit dat het niet makkelijk is om de diepte in te gaan in interactie met jonge kinderen. Vragen die leven zijn bijvoorbeeld:

• Hoe stel je uitdagende vragen?
  • Hoe help je kinderen zonder voor te zeggen?
  • Hoe zorg je dat kinderen zélf aan de slag gaan en optimaal betrokken blijven?

In Klascoach 2.0 zoomen we in op die vragen en vaardigheden.

Online coaching

Wie een Klascoach traject aanvraagt, krijgt voornamelijk online coaching. Het voordeel hiervan is dat u zelf bepaalt wanneer u feedback krijgt en waarop.

Hoe werkt het?

U wordt gekoppeld aan een coach van de Universiteit Utrecht met expertise op het gebied van het jonge kind (0 tot 6 jaar). Samen bepalen we aan welke vragen en vaardigheden u wilt werken. Vervolgens maakt u  zelf met een tablet een opname in de klas. Deze plaatst u online voor uw coach. Alleen de coach krijgt toegang tot de opname. U krijgt gerichte feedback, en gaat daarmee aan de slag. Binnen twee weken maakt u weer een opname, die plaatst u weer online, en u krijgt weer feedback. Dit proces doorloopt u zes keer. Zodat wat u geleerd hebt vanzelfsprekend wordt. Zie ook de afbeelding hierboven.

Kosten

De kosten voor deelname hangen af van uw coachingsvraag. U kunt contact opnemen voor een offerte die past bij uw vraag.

De coaches

Klascoach 2.0 volgt uit onderzoek van Lotte Henrichs van de Universiteit Utrecht naar de impact van sterke interactievaardigheden. Naast Lotte werken ook haar collega’s Carmen Damhuis, Geertje Wismans en Willemijn Schot mee aan dit project. Zij zijn allen expert op het gebied van de ontwikkeling van het jonge kind.

Ervaringen in 2017

In het schooljaar 2016-2017 hebben 20 jonge kind professionals (pedagogisch medewerkers en leerkrachten) met Klascoach2.0 meegedaan. Hun ervaringen waren positief. Doordat zij hun feedback gekoppeld aan hun eigen filmmateriaal terugzagen, werd heel inzichtelijk waar ze mee aan de slag konden. Verschillende professionals deelden hun feedback ook nog eens met collega’s, waardoor de impact niet tot hen alleen beperkt bleef.

Interesse?

Neem contact op met Lotte Henrichs (zie haar contactgegevens hieronder). Samen bespreken we uw vraag en kijken we hoe de Klascoach2.0 u kan helpen om nog effectievere ondersteuning te bieden aan jonge kinderen.