De volgende editie van de OnderbouwWiskundeDag zal op woensdag 7 februari 2018 worden gehouden.
De inschrijving hiervoor is geopend. Op het inschrijfformulier kunt u zich ook inschrijven voor de Wiskunde A-lympiade en/of Wiskunde B-dag.

Hieronder vindt u welke teams prijzen hebben gewonnen in de OnderbouwWiskundeDag 2017.

 

Winnaar 1ste prijs OWD 2017 het Utrechts Stedelijk Gymnasium.
In het juryrapport is te lezen waarom deze plaats is behaald.

 

Winnaar 2de prijs OWD 2017 is Haarlemmermeer Lyceum Hoofddorp.
In het juryrapport is te lezen waarom deze plaats is behaald.

Winnaar 3de prijs OWD 2017 is 2College Durendael, Oisterwijk.
In het juryrapport is te lezen waarom deze plaats is behaald

 

Rangorde ingezonden werkstukken:

Winnaar 1ste plaats: Utrechts Stedelijk Gymnasium
Winnaar 2de plaats: Haarlemmermeer Lyceum
Winnaar 3de plaats: 2College Durendael, Oisterwijk
Categorie Uitstekend: Bonifatiuscollege, Elzendaalcollege, Trinitas Gymnasium
Categorie Zeer Goed: Bonhoeffer College, CSG Augustinus, CSG Dingstede, Lorentz Casimir Lyceum, Stedelijk Lyceum College Zuid, Stedelijk Lyceum Kottenpark
Categorie Goed:​ Christelijk College Nassau Veluwe, CSG Het Noordik, Emmauscollege, Gymnasium Apeldoorn, Gymnasium Juvenaat, Jeroen Bosch College, Johannes Fontanus College, Ostrea Lyceum, PENTA College Jacob van Liesveldt, RSG Wolfsbos, St. Michael College, Wolfert Dalton

Wat is de OnderbouwWiskundeDag?

De OWD is een activiteit van het Freudenthal Instituut en een onderdeel van Wiskunde voor Teams. De OWD is vergelijkbaar met de Wiskunde A-lympiade en de Wiskunde B-dag voor de bovenbouw. Met deze belangrijke verschillen:

  • Wiskundewedstrijd voor teams van 3 of 4 leerlingen uit leerjaar 3 van havo/vwo
  • Eerste of tweede woensdag in februari (ca. 9:00-14:00 u)
  • Elke school kan een (1) werkstuk inzenden voor deelname aan de wedstrijd
  • Inschrijfkosten zijn € 70,- per school, U-Talent partnerscholen kunnen kosteloos deelnemen
  • Bij Meedoen is meer te lezen over het reglement en de inschrijving.

Lees meer over de achterliggende overwegingen 'Waarom een OnderbouwWiskundeDag?': Artikel Wiskrant bij opdracht 2012