Lunchbijeenkomst 'the Good, the Bad and the Best Practice'
Vernieuwing gebeurt zowel in het onderwijs, en in de ruimtes waar dit gegeven wordt. Hoe ga jij om met de nieuwe mogelijkheden van de ruimte waarin je staat? En hoe kan je hier nog meer uithalen? Dat was onderwerp van de workshop 'the Good, the Bad and the Best Practice'
Het is niet meer dan menselijk om te blijven werken in een aanpak die bewezen is, maar dit kan ervoor zorgen dat sommige kansen niet gegrepen worden. Vanuit Future Learning Spaces wordt er hard gewerkt om leerruimtes te creëren die nieuwe manieren van onderwijs mogelijk maken. Maar hoe benut je deze nieuwe mogelijkheden terwijl je agenda al bomvol staat? Om dit te bespreken kwam de SIG Learning Spaces, geleid door Tom Frijns en Anne van Ewijk (REBO), bij elkaar om te brainstormen over hoe dit aangepakt kan worden.
Co-Creation Community Learning Spaces
Op donderdag 6 april kwamen we met z’n elven bijeen in het Teaching & Learning Lab om, nadat de vorige sessie gewijd was aan actieve werkvormen in non-future learning spaces, ons deze keer te storten op leeractiviteiten in de (wél) Future Learning Spaces. Onder het motto “the good, the bad and the best practice” hebben we kort uitgewisseld hoe we zoal gebruik maken van de future learning spaces en andere innovatieve ruimtes, waarna Anne van Ewijk (REBO) ons in een enthousiaste en inspirerende presentatie meenam langs een aantal van de binnen- en buitenruimtes die zij in haar onderwijs inzet en koppelt aan specifieke activiteiten, waaronder een prachtige dag vol challenges voor studenten in de botanische tuinen.
De volgende bijeenkomst zal plaatsvinden in de lunchpauze van 1 juni, schrijf je hiervoor dus snel in door een mailtje te sturen naar FLS!
De CC zal gericht zijn op Game-Based Learning, onder de noemer van 'Let's Play!'