Hybrid Active Learning Classroom

In dit experiment is onderzocht hoe we een ruimte konden ontwerpen waar:

  • Interactie tussen studenten gestimuleerd wordt;
  • Interactie tussen de docent en studenten gestimuleerd wordt;
  • Interactie tussen studenten en de lesstof gestimuleerd wordt;
  • Zowel instructie als collaboratief leren gefaciliteerd kan worden;
  • Instructie en collaboratief leren op afstand gefaciliteerd kan worden, waarbij in het geval van collaboratief leren de groepen bestaan uit studenten die zich zowel op afstand als op locatie bevinden.

Resultaten

Afronding

Per september 2024 is de Hybrid Active Learning Classroom (BOL 2.049) weer opgenomen in het reguliere roosterproces en is de ruimte geen ‘Future Learning Space’ meer.

De Active Learning Space (HALC zonder hybride component) is toegevoegd aan de onderwijsruimte-standaarden van de universiteit, waardoor het bij nieuw- of verbouwprojecten gemakkelijker wordt voor faculteiten om dergelijke ruimtes toe te voegen aan hun onderwijsomgeving.