Dare to be Grey is genomineerd voor de prijs voor Bijzondere Verdiensten 2016.

Extremisme verdwijnt niet door in extremen te denken.

De sociale media-campagne Dare to be Grey is bedacht door een groep van 21 studenten. Met een ongekend enthousiasme hebben zij wetenschappelijke inzichten vertaald in deze sociale en politieke campagne tegen radicalisering. De studenten willen zwart-witdenken als ‘vluchtelingen zijn wel of niet welkom’ vervangen door persoonlijke verhalen van mensen met genuanceerde standpunten. Door deze ‘grijze geluiden’ meer ruimte te geven, hopen zij de polarisatie tussen voor- en tegenstanders te verminderen.

Dare to be Grey is winnaar van een wereldwijde wedstrijd waarin studenten een social media-aanpak ontwikkelen om extremisme en radicalisering tegen te gaan. Deze wedstrijd werd in juli 2016 georganiseerd door Facebook en het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Genomineerd

De studenten achter Dare to be Grey

Groepsfoto van de studenten achter Dare to be Grey.
Groepsfoto van de studenten achter Dare to be Grey. Foto van Maarten de Leeuw.

Meer weten over deze of andere studentenprijzen en alle nominaties?
​Bekijk dan uu.nl/studentenprijzen.