Onderzoek naar Community Engaged Learning
Binnen de UU wordt in toenemende mate onderzoek gedaan naar verschillende aspecten van CEL. Vragen die hierin centraal staan zijn bijvoorbeeld ‘Hoe draagt CEL bij aan de missie van de universiteit?’, ‘Wat is de meerwaarde van CEL voor alle betrokkenen?’ en ‘Hoe zet je duurzame relaties op met externe partners?'
Leerstoelen waarin CEL centraal staat
- James Kennedy heeft als universiteitshoogleraar een specifieke leeropdracht op het gebied van Community Engaged Learning. Bekijk ook zijn oratie ‘Back to the Sixties? Community Engaged Learning en de toekomst van de Universiteit.’
- De leerstoel van Jorg Huijding heet Community engagement in higher education, en is gericht op het versterken van de driehoek tussen onderwijs, onderzoek en maatschappij. Jorg Huijding is ook de CEL-ambassadeurs voor de Faculteit Sociale Wetenschappen. Lees hier zijn oratie en een artikel daarover in Science Guide.
- Gerda Andringa draagt via haar leerstoel Community Engaged Learning in Health and Care bij aan onderzoek naar onderwijsinnovatie in met name het medisch onderwijs. Gerda Andringa is ook CEL-ambassadeur voor het University College Roosevelt. Lees hier haar oratie.
- Daarnaast is in opdracht van het programma CEL een UU-breed onderzoek gestart om zicht te krijgen op de diversiteit aan CEL-onderwijs binnen de UU, en wat het leerpotentieel is van CEL voor alle betrokkenen. Dit onderzoek wordt uitgevoerd onder leiding van Sanne Akkerman, Mayke Vereijken en Jeroen Vermeulen.